• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag tycket våry samhälle öht är märkligt. För att tscks nej till alkohol måste man ha en ursäkt/förklaring tex gravid, kör bil och då diskuteras genast hur mkt men kan dricka ändå. Att bara tacka nej för att maninte vill är jätteladdat. Folk kan se mig som "sjuk" om jag inte vill ha med motivet vill inte, inte sugen. Eller ännu värre om jag säger nej tack jsg ska köra ett långlöp imorgon. Då är jag seriöst skadad i skallen. Folk borde istället motivera att/varför dom dricker det är ju eg mer intressant isf? Vad är så viktigt med att dricka alkohol?

Repan skrev 2013-11-29 11:14:46 följande:
    Ja alltså jag blir ju inte upprörd om någon frågar mig om jag vill ha ett glas att smutta på! Det är väl bara snällt, men när jag sagt nej tack tar gärna vatten/cider/något annat alkoholfritt och de blir provocerade av det?.

Så det är lite olika saker :) Tycker det är snällt att inte anta att jag inte ska ha också så att säga.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf
    Repan skrev 2013-11-29 11:14:46 följande:
    Ja alltså jag blir ju inte upprörd om någon frågar mig om jag vill ha ett glas att smutta på! Det är väl bara snällt, men när jag sagt nej tack tar gärna vatten/cider/något annat alkoholfritt och de blir provocerade av det?. Så det är lite olika saker :) Tycker det är snällt att inte anta att jag inte ska ha också så att säga.
    Bebis BF 20 december 2013

Visst det är en helt annan sak såklart. Märkligt dessutom. Det finns ju ingen vettig person som skulle truga i någon alkohol som ska köra bil, varför gör man det då med någon som har ett barn i magen?
  • MissKaos

..jodå... men ett glas till maten gör inget, det hinner gå ur innan ni ska hem..

*släktmiddag*

greywolf skrev 2013-11-29 11:26:16 följande:
    Visst det är en helt annan sak såklart. Märkligt dessutom. Det finns ju ingen vettig person som skulle truga i någon alkohol som ska köra bil, varför gör man det då med någon som har ett barn i magen?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    greywolf skrev 2013-11-29 11:26:16 följande:

Jag tror de kanske tycker att jag på något vis kritiserar andras val att dricka nåt glas ibland genom mitt val att inte göra det? :/ 
    Känns omöjligt, det är som om jag skulle känna mig provocerad av att andra väljer att ta ett glas vin - som om de tycker jag är löjlig då? Alla gör ju som de vill...

MEN, nu är det snart över ;)
    Bebis BF 20 december 2013
  • greywolf

Insåg nyss vilken fadäs jag har gjort. Beställde glatt en gratis babybox som jag hämtade ut på babyproffsen för några veckor sedan. Efter det har jag fått säkert 5 samtal från olika företag som vill sälja på mig alltifrån elabonnemang till livförsäkringar. Suck, hade jag vetat det hade jag hellre betalat för. Några blöjor, trosskydd och vad mer för krafs som nu låg i boxen.....

• greywolf

Sant!

MissKaos skrev 2013-11-29 11:27:48 följande:
    ..jodå... men ett glas till maten gör inget, det hinner gå ur innan ni ska hem.. *släktmiddag*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• MissKaos

Kollar på ER hamnat i ett avsnitt där alla föder . Jsg gråter åhhh bebisar!

• Nillis13

Här är en som absolut inte vill föda barn just nu.

Måste åkt på någon form av magsjuka. Blev hysteriskt illamående igår kväll, höll i sig hela natten tillsammans m ett gäng sdr. Sov uselt, och fick starta morgonen med att spy.

Mår fortfarande galet illa och får knappt i mig nånting. Känner mig helt trasig i hela kroppen.

Så håller innerligt tummarna att ingen förlossning drar igång nu, skulle aldrig orka :( nu får den snällt stanna i magen i flera dagar till!

• islandpeak
    corky skrev 2013-11-29 10:44:38 följande:
    Börjar känna mig desperat. Vill att bebisen ska komma nu. På ul i tisdags uppskattades vikten till 4 kilo. Jag har 17 dagar kvar till bf och känner att 4 kilo räcker gott och väl! Hur mycket mer kan han öka i vikt på 2,5 vecka?
    Uppskattades vikten till 4 kg nu eller vid bf? Vi har ått två stora pojkar innan, 4500 och 5000 g så det har ganska stor koll på mig och vill inte att jag ska gå över tiden så denna blir föör stor. Samtidigt vill de inte göra tillväxtul för tidigt för det är de sista vekan och veckorna efter bf som den lägger på sig mest har jag fått som svar. Jag har fått vara lite påstridig när det gäller kontakt med läkare och TUL, men de har heller inte sagt emot mig.

Förra barnet som vägde 5000 gvar jag på en nabb bedömningskontroll då läkaren sa att har du fött ett barn som vägde 4,5 inna så fixar du detta också. Dock var han ju så pass stor när han föddes att han vi tilläggsmatas var tredje timme och vi fick väcka honom, sockekontroller och han var inte alltid mätt och nöjd, jag ammade honom länge men han blev ju van vid att få extra mat så det fick han till kvällen varje dag. Förlossningen gick dock som en dans, tog en timme :)

Men jag tycker att de kan vara lite tydligare mot dig. Vi har TUL i v 38+3 och hoppas på en igångsättning men det beror på hur stor bäbisen är då...
Svar på tråden December bebis 2013