• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

Jag klarade det!!!!
    Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.

• MissKaos

GRATTIS! underbart

Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!!

Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Eller tecken på magsjuka?

*påsetivet*

Maken tjatar åå mig om tvn. Och kanaler etc.

Har tänkt fixa janson ikväll.

Köpt jäst. Bullbak till veckan...

Har inte ngt hopp om att bebisen ska komma än på tre veckor.m

Plopps80 skrev 2013-11-29 09:54:58 följande:
    Tecken på förlossning. Vila dig så sätter det säkert igång.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-11-29 09:54:58 följande:

Tecken på förlossning. Vila dig så sätter det säkert igång. smile2.gif
    Jag har mått illa och kräkts varannan dag i 8 veckor snart och vill gärna sova 2 timmar mitt på dagen.... Men här känns förlossningen flera månader bort :/
  • FiaFunderar

Jag klarade det!!!!

Grattis till lille Alvar!
  • Em me

Jag klarade det!!!!

Hääärligt!! Skänkte dig en tanke igår! Måste kännas jätte skönt och så mysigt att få träffa sitt barn!! Grattis!!
  • greywolf

Jisses här gick det undan, stort grattis!!!

Jag klarade det!!!! Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet. Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.

• MissKaos

År?

Börjar tänka att min kropp tror jag är en elefant..

FiaFunderar skrev 2013-11-29 10:19:05 följande:
    Jag har mått illa och kräkts varannan dag i 8 veckor snart och vill gärna sova 2 timmar mitt på dagen.... Men här känns förlossningen flera månader bort :/

• Ireth81

Jag klarade det!!!!

Grattis!! Vad mysigt att du får gosa bebis. Hihi

Vad skönt att allting gick bra men det gick snabbt
  • greywolf

Jag fattar absolut att du blir störd, det finns väldigt många olika sätt att framföra sitt budskap på och alla lyckas inte riktigt hela vägen.. Framför allt ska de vara lyhörda för vad DU verkar vilja göra! Vill ändå bara inflika att jag har tyckt det har varit rätt ok att några i min omgivning (några holländare på jobbetf framför allt) har sagt att jag visst borde unna mig ett glas bubbel på min 35-årsdag eller vad det nu har rört sig om. Men de har framfört saken på ett bra sätt så jag har mest uppfattat att de har velat förmedla en ickedömande attityd, som omväxling till den nolltolerans som råder allmänt. Men som sagt, det går att säga saker på väldigt många sätt.....

Repan skrev 2013-11-29 07:57:22 följande:
    Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej. "Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?" "Du kan ju smutta, herregud" "Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint." Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.

Svar på tråden December bebis 2013