• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Miss Kaos: jag ber allt jag kan för att slippa det! Hua :/ Ska genast ta och klippa mina naglar som är långa och manikyrade.

Dessvärre jobbar gubben kväll så jag har fått ta det :(

Smittar det via luften eller enbart i kontakt med kräket? Vill sova inne på sonens rum i natt (dock inte i samma säng) för att snabbt kunna undvika en allt för stor olycka. Har redan fått byta sängkläder 2 ggr ikväll.

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-28 22:41:50 följande:

Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

Jag har BF den 14.e

Min karl ska på julbord med jobbet samma dag och sen ska han på kick-off med jobbet den 19.e

Han kommer inte dricka om bebis inte har kommit och det är helt okej för mig!

Jag tycker bara att det är kul för honom att ha lite grejer att hitta på :)
  • Förstaförsökaren26

Ja, att ha grejer att hitta på tycker jag också är bra! Är drickande när det är så nära jag ej gillar! Vi är tyvärr de enda i vår närhet som ska ha barn så alla andra tycker att de är ok att dricka å jag gillart inte! Tänker jag fel?!

• Felinne

Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

För mig får min man gärna dricka (vara ute) när han vill, men absolut inte bli redlös eller full. Tror förvisso att han är mer nervös för det än vad jag är så det är inte direkt ett problem för oss. Jag vill dock inte att han åker bort för långt nu. Men det är samma sak där. Han är mer orolig över att inte vara på plats än vad jag är. Han var tex i Stockholm förra helgen (vi bor i Gbg) och det tyckte han var superjobbigt även om jag försökte lugna honom med att säga att det faktiskt går ganska fort att åka hem från Sthlm.
  • Elsapelsa11

Min sambo har julfest med jobbet den 6/12 och vi har bf 21/12. Han kan gärna få ta nån öl/nåt glas vin. Men INTE bli berusad eller full eller så. Vi bor nära sjukhuset och i skulle han ha druckit så kan vi ta taxi. Men när vi har vanlig fredagsmiddag eller så nu så skulle jag föredra om han inte drack. En månad kan han väl klara. Jag har ju klarat nio!;)

• Förstaförsökaren26

Känns skönt å höra att man inte är ensam i dessa tankar! Har BF 15/12 å som sagt ut å umgås är absolut inga fel å någon öl går oxå men sen är det bra! Ja mena vi ska få det finaste en människa kan få - ett barn! Å då tycker jag att ge upp festande å alkohol för ett tag inte är allt! Men det är tufft ibland när folk som inte är i närheten av samma situation inte kan förstå. Å jag kan väl förvisso förstå dem oxå men ändå! Ville höra lite med er vad ni anser! :) Jag hoppas att ni alla mår bra! Så otrolig spännande nu med alla bebisar som tittar ut - vem blir det härnäst?!

• moruri

Jag blev arg på sambon igår för han åkte och jobbade en timme utanför stan, haha! Fast det är dels också för både jag och Ferdinand är förkylda fortfarande och det är mer krävande att ta hand om en liten sjukis själv höggravid...
    Dricker gör ingen av oss knappt, men hade inte tyckt det var okej om han gick på fest nu medan jag sitter här stor som ett berg med krämpor. Tycker han kan dela lidandet med mig ;)

• Repan

Hur nära som helst om mobilen kollas 2 ggr i timmen och hon inte dricker. Vi ska ta taxi så en välkomstdrink är väl okej men absolut inget mer.

Mer nervös när hon är på sin hobbygrej där man inte kan ha mobil. Tar 2h varje gång. :/ men msn kan ringa dit.
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-29 07:28:39 följande:

Känns skönt å höra att man inte är ensam i dessa tankar! Har BF 15/12 å som sagt ut å umgås är absolut inga fel å någon öl går oxå men sen är det bra! Ja mena vi ska få det finaste en människa kan få - ett barn! Å då tycker jag att ge upp festande å alkohol för ett tag inte är allt! Men det är tufft ibland när folk som inte är i närheten av samma situation inte kan förstå. Å jag kan väl förvisso förstå dem oxå men ändå! Ville höra lite med er vad ni anser! :) Jag hoppas att ni alla mår bra! Så otrolig spännande nu med alla bebisar som tittar ut - vem blir det härnäst?!

Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej.

"Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?"

"Du kan ju smutta, herregud"

"Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint."

Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.
Svar på tråden December bebis 2013