• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Fjonkis

2 dagar till bf idag. Imorgon ska jag göra hinnsvepning. Jag har under en vecka haft århundrades jobbigaste förkylning. Nu verkar det "bara" vara hostan kvar. Jag hostar tills jag kräks hela tiden. Tänk om det sätter igång, och att det blir snitt. Ajaj att ha denna hosta efter ett snitt. Hoppas skiten ger med sig snart och att bebisen kommer i veckan:)

• mallabralla

Ingen här som oroar sig över att det ska vara något fel på barnet, jag har en massa oroliga tankar om att barnet som kommer ut inte kommer må bra....

• IdaJ
    mallabralla skrev 2013-12-02 11:19:36 följande:

Ingen här som oroar sig över att det ska vara något fel på barnet, jag har en massa oroliga tankar om att barnet som kommer ut inte kommer må bra....

Dom tankarna har jag också börjat få nu sista veckan, att barnet inte kommer vara friskt :/ Men försöker slå bort dom.
  • Repan

Njae, däremot att ngt går fel under FL o hen får skador över det men jag tänker på statistiken helt enkelt, det är jäkligt sällan något går fel med barnen!
  • Plopps80

Helt normala tankar. Jag oroar mig även nu när han är ute. Man ser ju inte allt direkt. Tex så bajsar han typ 2 ggr/timme. Har aldrig varit med om maken. Byter blöjor på akord här hemma. Oroar mig direkt att det är något fel på magen och att han inte tar upp näring. Idag kommer min älskade BVC sköterska på hembesök. Då väger hon honom. Ska bli skönt att ventilera alla frågor man har. Har enormt dåligt samvete för min dotter. Hon är svartsjuk och idag ville hon vara hemma och inte gå till dagis. Hon grät hela vägen dit. Hon måste komma ut och träffa kompisar och träda in i sina rutiner. Jag behöver också lite lugn och ro. Förra veckan var väldigt intensiv med hennes utbrott och dramatiken visste inga gränser. Har sovit på soffan en timme nu. Ludwig har ett rätt bra mönster för att vara så här liten. Han har en period mellan 21-23 då han vill äta hela tiden sen brukar han komma till ro och ammar igen 02,05,08. Är dock inte van vid dessa täta uppvak och han vill sova tätt intill mig så svetten flödar. Fan vad man svettas efter förlossningen. Vi vaknar bägge två blöta och det är inte gött. Undrar hur länge man känner sig trött efter förlossningen och att vakna ofta på natten. Tyckte kroppen vande sig ganska fort sist. Jag vill få tillbaka min gamla energi. Vill rodda allt som vanligt. Nu måste mannen göra allt. Laga mat, handla, städa. Orkar inte. Allt fokus är på mina barn. Längtar efter att känna mig stark. Har väldigt höga krav på mig själv. Ska gå i kbt igen. Fick förlossningsdepression förra gången. Det har jag inte denna gången tack och lov. Däremot känner jag mig otillräcklig och har så dåligt samvete för min dotter. Känns som jag är elak som satt ett barn till till världen. Hon är så labil och ledsen. Hinner inte möta henne riktigt. Ska i kbt för att jag inte ska känna mig som en dålig mamma. Oj detta blev lååångt. Skönt att skriva av sig.
  • MissKaos

Massor med bullar blev det

Fick just den äckligaste ja flytningen. Inte slempropps seg men gul och lite seg och äcklig. Blött i hela trosan. Ieuu. Vissa saker går klara sig utan.

Plopps: du vet dey som kommer ut efter bebisen som dom påstår ät moderkakan? Det är det dåliga samvetet som föds.

Jag vill inte tänk på vad dom kan hända.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-02 12:07:36 följande:
    Massor med bullar blev det Fick just den äckligaste ja flytningen. Inte slempropps seg men gul och lite seg och äcklig. Blött i hela trosan. Ieuu. Vissa saker går klara sig utan. Plopps: du vet dey som kommer ut efter bebisen som dom påstår ät moderkakan? Det är det dåliga samvetet som föds. Jag vill inte tänk på vad dom kan hända.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hur menar du miss kaos? Lite omvända bokstäver
  • MissKaos

Mobilen +lätt dyslexi.

Vill inte tänka på vad som kan hända under fl med bebis räcker med min mor som informerar om sådant

Plopps80 skrev 2013-12-02 12:12:14 följande:
    Hur menar du miss kaos? Lite omvända bokstäver

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013