• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-12-01 16:53:46 följande:

Varför tror du det? Har hört att det är svårare att gå ner efter andra barnet men det vägrar jag tro på.
    Jag var mycket mer ovältränad när jag blev gravid den här gången. Därför tror jag att det blir svårare.

Med Leo gick jag upp 24 kg.

För 2 veckor sedan låg jag på 23 kg plus men nu har jag gått ner till 20kg plus. Så det blir väl nåt kilo mindre den här gången.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 16:53:46 följande:

Varför tror du det? Har hört att det är svårare att gå ner efter andra barnet men det vägrar jag tro på.

Jag har hört tvärt om med! "min" psykolog säger att efter hennes andra och tredje barn var det lättare att komma iform än efter första. Samma sak säger min mamma som då hävdar att man springer och jagar det stora barnet mellan ammningar och blöjjbyten och inte hinner äta...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 16:53:00 följande:

Så driftig som du är så blir det säkert en halvmara för dig i oktober. Bra med ett mål! Tittar på alla mina fina kläder i garderoben och bara längtar tills jag kommer i de. Har inte lust att köpa nytt i min nya storlek men har samtidigt ännu mindre lust att sunka runt i alla stora tröjor jag haft och jeans med mudd på magen. Ser gravid ut med de på
    Vi får se! Det krävs rätt mkt träning och det ska maken ställa upp på med. Innan har en del träning skett i anslutning till jobb för mig. På lunchen på min långdag. Och långlöp till/från jobbet en dag.. Samt direkt efter jobbet (ym) en dag. Så då har jag "bara" stulit familjetid 3dgr/v sas. Det är svårare när man är hemma. MEN jag ska se om jag kan springa med vagn. Då kan jag lämna på fsk springa och sen hem. Så ska det bli ordning på fogarna med det kan ju ta tid.

Känner mig som ett ras just nu. Somnade på soffan förrut. Är helt otroligt trött och orkeslös. Inte alls likt mig. KÄnner mig trött inför att orka göra ngt imorgon. Måste nog ut ur huset ändå blir väl bara värre om jag sitter här och ugglar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Varför får man inte en blå prick på foten i samma sekund som man blir gravid?  Sen kunde den börja Blinka ett bestämt antal timmar innan fl startar. Så man vet. Nu letar man tecken som inte finns och *gah*

Mvh

Less på att vara Gravid!
    Huuuur står man ut tre v till???

• Plopps80

Miss kaos. Vila för det startar ofta förlossningen. Den startar ofta i vila. Hela sista veckan låg jag på soffan och gjorde ingenting. Tröttheten kan mkt väl vara ett tecken.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 18:53:26 följande:
    Miss kaos. Vila för det startar ofta förlossningen. Den startar ofta i vila. Hela sista veckan låg jag på soffan och gjorde ingenting. Tröttheten kan mkt väl vara ett tecken.
    Ja.... Fast här är man och son sjuka. Eller rättare sagt jätteförkylda.. Så det kan ju lika gärna vara det! Tror inte det är dags ännu. ovit risigt inatt. Ryggen klagar på att jag har suttit still för mkt.
    Har knappt varit ur huset på flera dgr. Är inte en typ som sitter hemma så det är inte min grej! Så dumt att vattengympan vart full imorgon det hade nog varit skönt annars.
    Oh well.. Har två pkt jäst att fördiva tiden med..
  • moruri

Känns helt plötsligt väldigt lustig känsla i pussyn, typ "lugnet före stormen". Städat hem, god gryta på spisen. Känner mig redo!

• FiaFunderar

Fan! Läste precis min journal från första förlossningen. Nu blev jag nervös. 5 och en halv sida med smärtsam läsning...

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-01 18:53:26 följande:

Faktiskt läst om just det, oxytocinnivåerna är högre i vila. O adrenalin mm som kommer fram vid massa ansträngning hjälper ju inte vad jag förstått. Vilar som en tok här :)
Svar på tråden December bebis 2013