• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-01 22:09:43 följande:

Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?

Efter 48h symtomfritt borde det vara rätt lugnt tänker jag. I morgon bitti hade jag tänkt att ni nog klarat er. Kolla inkubationstiden :)
  • Repan

18 dagar till BF, några få förvärkar inatt men inga övriga tecken. Vaknade strax efter 04 idag, låg kvar o halvsov till 06. Drack en liter vatten under natten och gick på toa 300 ggr o även nr 2. Magen är i uppror.

Sååå trött på detta nu.

Idag är det sjätte dagen utan att gå utanför dörren. Foglossningen mår bra av det men inte psyket.

• Em me

Dagen innan bf idag.. Ingen bäbis, lite andra känningar, men är nog huvudet som klämmer nån nerv ibland.... Ska stirra mig blind på 18:e ist!! Blir inte bättre av att folk frågar hela tiden om han kommit och om han är här snart, men inget att göra åt, de menar ju väl och väntar ju med. Själv är jag så nervös inför fl att jag har så svårt att sova och behöver hålla tankarna på fl borta..

• MissKaos

Då borde ni klara er.

Cornelia 084 skrev 2013-12-01 22:09:43 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag får kryp efter ett tag... funderar å att boka in masage.. öm i muskler.. och oxycontinkick..

Det vär väl för o man ska massera tuttsrna va?

Repan skrev 2013-12-01 21:41:02 följande:
    Faktiskt läst om just det, oxytocinnivåerna är högre i vila. O adrenalin mm som kommer fram vid massa ansträngning hjälper ju inte vad jag förstått. Vilar som en tok här :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Jag masserade bröstvårtorna som en galning sista dagarna. Det gav mig kraftiga förvärkar. Kanske hjälpe det Repan. Ja det är ju tydligen ofta under vila som förlossningar startar. Kanske därför det aldrug funkar att springa upp och ner i trappor och tvätta fönster. Bebisen skickar ju en signal när den är klar. Är så spännande att gå in här nu och kika. Man vet aldrig om det kommit nya bebisar.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-02 08:21:25 följande:

Jag får kryp efter ett tag... funderar å att boka in masage.. öm i muskler.. och oxycontinkick..

Det vär väl för o man ska massera tuttsrna va?

Jag med men jag KAN ju inte ens göra ngt så jag lyckas ju vila ändå :)

Brösten masserar man väl för ett hormon som frigörs också ja. Jag har inte orkat det, gör ju ont ;)
  • MissKaos

Nää det klart. Jag kan ju. Testade btöstmassage ca 30sek. Aj och mjölkkladd...

Men gravidmassage låter inte fel. Sista chansen lixom.

Bakar nu bullar. Doften frisätter nog måbra hormoner

Repan skrev 2013-12-02 09:37:49 följande:
    Jag med men jag KAN ju inte ens göra ngt så jag lyckas ju vila ändå :)

Brösten masserar man väl för ett hormon som frigörs också ja. Jag har inte orkat det, gör ju ont ;)

• MissKaos

Får tests bröstpumpen. Då kladdar det iaf inte!

Mot degen

Plopps80 skrev 2013-12-02 09:32:05 följande:
    Jag masserade bröstvårtorna som en galning sista dagarna. Det gav mig kraftiga förvärkar. Kanske hjälpe det Repan. Ja det är ju tydligen ofta under vila som förlossningar startar. Kanske därför det aldrug funkar att springa upp och ner i trappor och tvätta fönster. Bebisen skickar ju en signal när den är klar. Är så spännande att gå in här nu och kika. Man vet aldrig om det kommit nya bebisar.

Svar på tråden December bebis 2013