• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Här är en till, känner mig sjukt bajsnödig hela tiden. Ibland som huvudet är påväg ut där. Asjobbigt!

• MissKaos

...inte bara jag då.. skönt det, för det känns verkligen märkligt och inte märkligt åå bösta sätt

moruri skrev 2013-11-30 19:48:52 följande:
    Här är en till, känner mig sjukt bajsnödig hela tiden. Ibland som huvudet är påväg ut där. Asjobbigt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Nej inte bara du ;) försökte förklara känslan för min syster idag inne på ica. Vet inte riktigt om hon uppskattade informationen:p haha!

Äntligen har min övertrötta bebis somnat, Puh! Nu vankas glögg och julgodisbak med en nära vän. Supermysigt!

Lyckats slurpa upp allt mitt hallonbladste, frågan är om man ska köpa mer...

• FiaFunderar

Fick springa nyss och göra nr 2 för fjärde gången idag! Och nu är jag dålig i magen...

Jobbigt att springa på toa hela tiden :/

• greywolf

Hej tjejer, börjar bli ganska jobbigt här. Varje kväll jag lägger mig till sängs börjar det sticka, ila och hugga ner mot bäckenet/underlivet, och det är alltid i samband med bebisens vakna tider och rörelser. Det är nästan tortyr ochjag pallar knappt med det längre! Nu gick jag upp, satte mig i soffan för det är så rysligt obehagligt att ligga ner och känna de där huggen. Minns inte alls att det var såhär förra gången och jag känner mig helt maktlös. Nästan så jag vill ringa förlossningen och be om hjälp, men de lär knappast kunna säga något som gör skillnad. Jag har inga förvärkar eller sammandragningar, det är inte i livmodern jag har ont så det är väl inte dags än på ett tag. Någon som vet vad man kan göra för att få lite lindring, värktabletter hjälper de? Någon som har upplevt samma?

• greywolf

Corky och förstaförsökaren, märker ni av de här stickande ilande känslorna när bebisen rör sig, och finns det något knep som hjälper?Jag tycker det är outhärdligt!

• corky
    greywolf skrev 2013-12-01 01:22:06 följande:

Corky och förstaförsökaren, märker ni av de här stickande ilande känslorna när bebisen rör sig, och finns det något knep som hjälper?Jag tycker det är outhärdligt!

Känner det bara när bebisen rör sig, inger annars. Men jag upplever det inte så obehagligt eller jobbigt, och har tyvärr inget tips hur du kan lindra det.
  • Felinne

Nu har mina händer svullnat upp ordentligt. Gör inte ont men är lite ovant och gör att jag känner mig lite klumpigare. Någon som har andra tips än att dricka mycket vatten och att linda handlederna på natten? Någon som har samma grej? Ska kolla med min barnmorska på onsdag för säkerhets skull också så att det inte är havandeskapsförgiftning, karpaltunnelsyndrom eller något annat shit, men det verkar högst osannolikt.

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-01 08:07:59 följande:
    Nu har mina händer svullnat upp ordentligt. Gör inte ont men är lite ovant och gör att jag känner mig lite klumpigare. Någon som har andra tips än att dricka mycket vatten och att linda handlederna på natten? Någon som har samma grej? Ska kolla med min barnmorska på onsdag för säkerhets skull också så att det inte är havandeskapsförgiftning, karpaltunnelsyndrom eller något annat shit, men det verkar högst osannolikt.

Har du gått upp jättemkt i vikt? Huvudvärk? Det är ju yypiskt hf.

Karpaltunnel ja, skenor är bättte! Samt prsta m sjukgymast! Dom har övningar som lindrarm

Dagens gnälla. Sovit nada. Haft ont i ryggen som öm ellerbngt av och till och i ljumskarna. Inga sdr så ingen fl på g. Magkatarr. Har nu huvudvärk. Raset. Sonen är genomförkyld. Vi ska åka och träffa tomten idag. Orka
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013