• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

..ungefär så som jag tror det kommer se ut härmed sen..

Vad gör din man då? Han får väl hjälpa till?

Plopps80 skrev 2013-11-30 18:09:14 följande:
    Ja det är bebisen som borrar ner sig och fixerar sig! Jösses vilken dag. Lillen ville äta typ varje timme i natt. När han inte åt bajsade han. Dottern har gråtit och känt sig svartsjuk på lillebror. Hon har gapat och dummat sig, vill bli behandlad som en bebis. Hon sitter på mig hela tiden. Får inte en chans att mysa med min bebis. Han ligger så snällt för sig själv och jag känner dåligt samvete. Dottern har varit hemma hela veckan men från mån får hon gå heltid fram till 21/12. Hon kommer gå 8-15 mån-fre. Tror det är bra att komma ut och träffa vänner och få rutin på livet igen alla våra rutiner är helt uppochner just nu. Hon somnar i soffan vi glömmer att äta lunch osv. Jag är en rutinmänniska som inte trivs så här. Känner mig irriterad på henne idag. Får dåligt samvete för det också. Bölade förut känner mig otillräcklig för bägge barnen. Är sjukt trött också efter typ noll sömn i natt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen.

Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna.

Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-30 18:40:33 följande:
    ..ungefär så som jag tror det kommer se ut härmed sen.. Vad gör din man då? Han får väl hjälpa till?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Han är en klippa. Sköter all markservice och sånt. Men dottern är fixerad vid mig och bebisen kan ju bara jag göra nöjd på nätterna genom amning! Är jag ändå vaken kan jag lika gärna byta blöja också. Ska Ludwig fortsätta så här kommer jag ge ersättning. Orkar inte med att amma nätterna igenom det är för jobbigt!
    FiaFunderar skrev 2013-11-30 19:02:14 följande:
    Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen. Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna. Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

3 dagar innan förlossningen blev jag jättedålig i magen. Fick springa på toa flera ggr om dagen. Hade en kraftig tryckkänsla. Läste att innan förlossningen utsöndrar man ett hormon som kan göra en lös i magen.
  • Förstaförsökaren26

Fiafunderar - haha japp får gå flera ggr per dag å magen. Samt att det ilar som satan neråt underlivet! Men har 15 dagar kvar till BF så det är säkert inget :S

• MissKaos

Jag har haft tryck neråt av och till länge dvs flera veckor känns som jag ska bajsa ut bebisen i toan..

Hade ont i ljumsken igår och började hoppas.. men nej..

Börjar ladda för igångsättning 21/12.

Det du beskriver sägs ju kunna vara tecken åå fl på g.

FiaFunderar skrev 2013-11-30 19:02:14 följande:
    Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen.

Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna.

Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har en skum känsla av att hela "hålet" utgången sas är större.. skumt..

• MissKaos

Skönt att han gör det! Kan han ta med henne ut till lekplatsen en stund? Rllet blir eet bsra maaaamaaa då?

Tycker du dka ha bra samvete. Du gör då gott du kan! Och ett mål ers gör väl inget.? Drt fick min tills han vägrade. . Kan du pumpa? Så du får sova över ett mål?

Plopps80 skrev 2013-11-30 19:18:09 följande:
    Han är en klippa. Sköter all markservice och sånt. Men dottern är fixerad vid mig och bebisen kan ju bara jag göra nöjd på nätterna genom amning! Är jag ändå vaken kan jag lika gärna byta blöja också. Ska Ludwig fortsätta så här kommer jag ge ersättning. Orkar inte med att amma nätterna igenom det är för jobbigt! 3 dagar innan förlossningen blev jag jättedålig i magen. Fick springa på toa flera ggr om dagen. Hade en kraftig tryckkänsla. Läste att innan förlossningen utsöndrar man ett hormon som kan göra en lös i magen.

• MissKaos

Ohh ja!

Men tror min göttar sig i magen tills vräkningorder ftån doktorn kommer!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-30 19:36:23 följande:
    Visst vore det underbart om alla våra små ville titta ut under kommande vecka!!!

Svar på tråden December bebis 2013