• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag har sammanlagt gått ner 13 kilo nu. Från 98 kg till 85 kg. Detta på 8 dagar. För två dagar sedan vägde jag 87 kg. Tycker inte jag ser så förjävlig ut som jag trodde jag skulle göra. Tar det hela med ro ändå. Är bara tråkigt att behövs gå i mammakläderna. Men inga jeans gick ju på.

• Plopps80

Min ursprungsvikt är 67 kg. Är vanligtvis smal och vältränad. Svällde upp lika mycket med dottern. Det tog ca ett år för mig att gå ner efter henne. Dock hade jag mindre mage denna gång och det märks för den har dragit ihop sig riktigt mycket. Just nu är inte vikten det väsentliga utan att jag ska återhämta mig och få vardagen med två barn att flyta på. Sen är det ju trevligt om man blir snygg i framtiden också haha.

• MARlA
    FiaFunderar skrev 2013-11-30 19:02:14 följande:
    Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen.
    Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna.
    Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

Japp, jag också. Att göra nr 2 4 ggr om dagen börjar bli en vana nu, jobbigt!
  • Förstaförsökaren26

Vet ni vad tjejer - Nu är det DECEMBER som vi har längtat!! :) Nu hoppas jag på att det ploppar ut en massa små guldkorn till höger å vänster här nu! :)

• FiaFunderar

Jag gick ner 11 kilo på en vecka efter min första förlossning. De andra 13 kilona försvann efter sammanlagt 7 veckor.

Den här gången tror jag det blir mycket svårare att få bort alla kilona tyvärr...

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-01 11:58:04 följande:
    Nej det är bara händerna så jag tror som sagt knappast att det är havandeskapsförgiftning eller karpaltunnelsyndrom. Känns som att jag borde ha någon annan symptom i så fall... Tänkte mest om det fanns någon smart övning jag kunde göra eller något jag borde låta bli att göra för att inte förvärra det men det kanske det inte finns.

Karpaltunnel finns ju rätt typiska sympt på. Det brukar sticka i fingrarna på ena sidan av handen.
    Ät inte för mkt salt. Det binder vätska.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 12:09:52 följande:
    Min ursprungsvikt är 67 kg. Är vanligtvis smal och vältränad. Svällde upp lika mycket med dottern. Det tog ca ett år för mig att gå ner efter henne. Dock hade jag mindre mage denna gång och det märks för den har dragit ihop sig riktigt mycket. Just nu är inte vikten det väsentliga utan att jag ska återhämta mig och få vardagen med två barn att flyta på. Sen är det ju trevligt om man blir snygg i framtiden också haha.

JAg vill inte ens tänka på det. KOMMER få ha mammajeansen efter fl ett bra tag. Jag hade synliga magmuskler innan. Vet inte ens om det går få tbx.. Mitt stora mål är att komma i mina löpkläder och kunna göra en halvmara i oktober! Varierar väl ngt i vikt men drar 26 eller 27 på jeans i vanligafall... Blev ltie taggad av garderobsstäd för jag gillar mina vanliga jeans.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-01 14:51:42 följande:
    JAg vill inte ens tänka på det. KOMMER få ha mammajeansen efter fl ett bra tag. Jag hade synliga magmuskler innan. Vet inte ens om det går få tbx.. Mitt stora mål är att komma i mina löpkläder och kunna göra en halvmara i oktober! Varierar väl ngt i vikt men drar 26 eller 27 på jeans i vanligafall... Blev ltie taggad av garderobsstäd för jag gillar mina vanliga jeans.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Så driftig som du är så blir det säkert en halvmara för dig i oktober. Bra med ett mål! Tittar på alla mina fina kläder i garderoben och bara längtar tills jag kommer i de. Har inte lust att köpa nytt i min nya storlek men har samtidigt ännu mindre lust att sunka runt i alla stora tröjor jag haft och jeans med mudd på magen. Ser gravid ut med de på
  • Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-12-01 14:14:48 följande:
    Jag gick ner 11 kilo på en vecka efter min första förlossning. De andra 13 kilona försvann efter sammanlagt 7 veckor. Den här gången tror jag det blir mycket svårare att få bort alla kilona tyvärr...

Varför tror du det? Har hört att det är svårare att gå ner efter andra barnet men det vägrar jag tro på.
Svar på tråden December bebis 2013