• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf
    MissKaos skrev 2013-12-04 12:57:54 följande:

Jag vill ha ut ungen! Trött på att vara gravid, eller rättare sagt det är obekvämt. Magen är ivägen..
    Nersjunken. Jo min är minst sagt fixerad jag tror inte han kan komma längre ner utan att ramla ut. Men det verkar han ju inte ha bråttom med..  Vill heller inte bli igångsatt. Eller jo, men inte om 18 dgr. Isåfall IDAG!

Ohh vad jobbigt. FYRA dagar på fl? Låter verkligen gräsligt. Långdraget förlopp var verkligen inte till att ta i.
    jag har börjat irritera mig på de personer som tittar på mig med ömkande blick och säger "åååååh har du ont, är det jobbigt att vara gravid? tänk att du har sådana besvär, se det hade inte jag!"

precis som om jag är något specialfall och att jag har drabbats extra hårt.
    Näe, det tror jag verkligen inte jag har. Jag tror jag har en helt normal graviditet men helt normala och förväntade symptom såhär en vecka före BF. inget att ömka mig för, det räcker med att konstatera att ja, det kan vara rätt tufft att vara gravid, särskilt på slutet, och det är inget konstigt med det. visst, man tycker ju själv man förtjänar en guldstjärna för att man har härdat ut, men jag vill inte höra att det är extra synd om mig som om sådant här normalt sett inte drabbar gravida kvinnor. alla ska fan veta hur eländigt det kan vara, och är för många vill jag bara skrika ut då!!!

sorry girls, behövde avreagera mig lite........
  • greywolf
    islandpeak skrev 2013-12-04 13:37:14 följande:
    Greywolf: sfmåttet ligger på 39 och mina två andra vägde 4,5 och 5 kg.. Hon känner att det är en stor bäbis men kan inte säga om den väger 4 eller 4,5 så klart.

Fia: vad har ni beställt för vagn fr Polen? Vi köpte en bugaboo fr Holland, tjänade 4000 på det! Så nöjd!!
    nu vill jag besöka BM känner jag, vill också veta vikt!. det var länge sedan sist inser jag nu, 18 november tror jag.
    nästa besök är BF-1, 11/12.

det är ingen här som har erfarenhet av lite fostervatten i magen såhär på slutet?
  • islandpeak

Men då är det ju mer än 3 v mellan besöken?!? Här går vi varannan vecka fr.o.m. v 34. Det tycker jag du ska ringa och kolla! Jag bröt ihop fullkomligt när jag insåg att det kommer bli en stor bäbis till.. Men jag visste ju det, hoppas bara läkaren säger samma sak så jag slipper gå över för länge!

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-04 13:37:47 följande:
    jag har börjat irritera mig på de personer som tittar på mig med ömkande blick och säger "åååååh har du ont, är det jobbigt att vara gravid? tänk att du har sådana besvär, se det hade inte jag!"

precis som om jag är något specialfall och att jag har drabbats extra hårt.
    Näe, det tror jag verkligen inte jag har. Jag tror jag har en helt normal graviditet men helt normala och förväntade symptom såhär en vecka före BF. inget att ömka mig för, det räcker med att konstatera att ja, det kan vara rätt tufft att vara gravid, särskilt på slutet, och det är inget konstigt med det. visst, man tycker ju själv man förtjänar en guldstjärna för att man har härdat ut, men jag vill inte höra att det är extra synd om mig som om sådant här normalt sett inte drabbar gravida kvinnor. alla ska fan veta hur eländigt det kan vara, och är för många vill jag bara skrika ut då!!!

sorry girls, behövde avreagera mig lite........

Folk som vill ge råd! *döda*
    Jaa... värst är vår sekreterare på jobbet som hela tiden har ylat om hur stoooooor jag har blivit och har dom verklgein räknat rätt?? HAR inte BM sagt ngt om den enorma magen.. måste vara fel...

Nej jag har det eg bra. JO det är jobbigt men inte såfarligt. Var på gymmet igår. Är mest bara trött på att vara gravid och så vill man ju träffa sin bebis..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    islandpeak skrev 2013-12-04 13:37:14 följande:

Greywolf: sfmåttet ligger på 39 och mina två andra vägde 4,5 och 5 kg.. Hon känner att det är en stor bäbis men kan inte säga om den väger 4 eller 4,5 så klart.

Fia: vad har ni beställt för vagn fr Polen? Vi köpte en bugaboo fr Holland, tjänade 4000 på det! Så nöjd!!

Baby jogger city select. Fick betala 6000kr med två sittdelar, en liggdel, en lekbricka och frakt.

Skulle kostat runt 11000kr här hemma
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-12-04 09:32:48 följande:
    Går inte citera *GAHHH*

BÄRSJAL:
     En tricotsjal är bäst att börja med. Den är "förlåtande" om man knyter lite knepigt. MEN man måste ju knyta den...
    Tex Tricot slen. Sjalar köps med fördel begangade. Intvättade och mjuka!

Det finns endel selar som kan vara bra med, men kolla så bebisen kan sitta i den från början isf.

Bor du i GBG kan du få knythjälp. Och testa mina sjalar för att minska risken för felköp..

Tack!! Ska kolla blocket. Bor tyvärr inte i Göteborg
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-04 15:32:21 följande:

Du får flytta

Ja blocket, tradera..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Otåligast
    sarak skrev 2013-12-04 15:32:21 följande:

Angående bärsjal kan jag annars tipsa om K'tan som är en färdigknuten variant = supersmidig och mysig. Finns på nätet - exempelvis lekmer.se och Jollyroom om du inte kan hitta den i någon affär nära.
  • Ellez

Måste bara få gnälla lite!!! 

Sitter här 4 dagar över tiden och är livrädd för det som står framför mig. Är helt knäckt och mår skit över detta. Vill bara ha det överstökat NU! Samtidigt som jag inte alls är förberedd!!!

Gick över 16 dagar med sonen och et slutade med snitt! Men imorgon ska jag på en tidig överburenhetskontroll pågrund av min oro. 

Vad ska jag säga? Ska jag be dem starta det imorgon? 
    Ni som snittats på första blev ni igångsatta? BM säger att de är lite mer försiktiga med igångsättning när man blivit snittad innan...

Ledsen för allt mitt gnäll här ikväll!

Svar på tråden December bebis 2013