• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Liten uppdatering och undran.
    Var hos BM och allt var som vanligt superbra med både mig och bebisen. Vi följer någon form av enkel standardgraviditet verkar det som och det är jag mycket tacksam över. Bar en enda liten sak som oroar mig. Bebisen är fixerad med huvudet ner men med kroppen "åt fel håll" dvs. det finns en hyfsat stor sannolikhet för att den kommer födas med ansiktsbjudning. Nu undrar jag om någon vet hur vanligt/ovanligt det är att bebisen roterar moturs istället för medurs (som verkar vara det vanliga) när den ska ner genom förlossningskanalen så att den föds på "rätt sätt"?

• Plopps80
    Felinne skrev 2013-12-04 18:04:29 följande:
    Liten uppdatering och undran. Var hos BM och allt var som vanligt superbra med både mig och bebisen. Vi följer någon form av enkel standardgraviditet verkar det som och det är jag mycket tacksam över. Bar en enda liten sak som oroar mig. Bebisen är fixerad med huvudet ner men med kroppen "åt fel håll" dvs. det finns en hyfsat stor sannolikhet för att den kommer födas med ansiktsbjudning. Nu undrar jag om någon vet hur vanligt/ovanligt det är att bebisen roterar moturs istället för medurs (som verkar vara det vanliga) när den ska ner genom förlossningskanalen så att den föds på "rätt sätt"?

Så låg Ludwig och han roterade under förlossningen. Fick krystvärkar vid 8 cm pga det hjälpte honom att vrida sig med krystvärkarna.
  • pyysen

Nån annan som är urdålig på att vänta? Jag är kass på att vänta på nått gott...går runt här hemma nu som en galen höna. Jag vill ha Lillen här NU!! Har inte ens kommit till bf dagen (15:e) och jag vet inte vad jag skall göra nu. Känns som jag gjort allt som finns att göra i denna värld. Jag har ju varit ledig sen jag plussade i våras och nu är mina ideer slut. "Tvingade" sambon till grannstaden idag bara för att ha nått att göra. Vi behövde absolut ingenting men körde endå en 40min bilresa bara för att jag inte orkar sitta hemma nåmer. Tror jag börjar bli galen! :D ursäkta för klagandet... Vet int vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite. Snälla bebis kom NU!! :D

• FiaFunderar

Herregud vad lugnt det är idag!

Jag har knappt kännt av bebisen alls. Jag har INTE kräkts idag (wihoo)!!! Jag känner inga krämpor eller smärtor. Jag känner mig sååå lugn på nått vis. Skönt!!

• Förstaförsökaren26

Pyysen - jag känner likadant , har oxå BF 15e. Känns som en evighet men samtidigt inte! Var hos BM igår å fick en ny tid 17e. Känna deprimerande, vill att bebisen ska ha kommit då!!!

• MissKaos
    pyysen skrev 2013-12-04 19:25:33 följande:
    Nån annan som är urdålig på att vänta? Jag är kass på att vänta på nått gott...går runt här hemma nu som en galen höna. Jag vill ha Lillen här NU!! Har inte ens kommit till bf dagen (15:e) och jag vet inte vad jag skall göra nu. Känns som jag gjort allt som finns att göra i denna värld. Jag har ju varit ledig sen jag plussade i våras och nu är mina ideer slut. "Tvingade" sambon till grannstaden idag bara för att ha nått att göra. Vi behövde absolut ingenting men körde endå en 40min bilresa bara för att jag inte orkar sitta hemma nåmer. Tror jag börjar bli galen! :D ursäkta för klagandet... Vet int vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite. Snälla bebis kom NU!! :D

Jaa!! Minst sagt kass på att vänta.. Vill ha igång det NU!
    FiaFunderar skrev 2013-12-04 19:31:09 följande:
    Herregud vad lugnt det är idag!
    Jag har knappt kännt av bebisen alls. Jag har INTE kräkts idag (wihoo)!!! Jag känner inga krämpor eller smärtor. Jag känner mig sååå lugn på nått vis. Skönt!!
    Hoppas det är förlossningsstarten du märker av..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen

FörstaFörsökaren26: jag var hos BM idag och fick ny tid till den 10:e och jag hoppas på att inte hinna gå på den kontrollen heller :D hahaa... Jag skulle definitivt försöka tänka att jag kommer gå över tiden men jag blir bara mera rastlös då ;)

• MissKaos

Make och son har smittat mig.
    Håller på att bli sjuk.. Perfekt tajming på Bf-4 eller 5 eller vad det blir Huvudvärk halsont och lite kassmage att vänta då.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

På dom har det suttit i en-två veckor..

Svar på tråden December bebis 2013