• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Överst bilder på morgonen samma dag som förlossningen.
    Underst bilder en vecka efter förlossningen. Saknar min gravidkropp! Magen är ju knappt mindre, bara degigare och brösten är hemska! Större än magen var!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-12-04 20:31:29 följande:
    Make och son har smittat mig.
    Håller på att bli sjuk.. Perfekt tajming på Bf-4 eller 5 eller vad det blir Huvudvärk halsont och lite kassmage att vänta då.

Men fy!! Föd fort innan det bryter ut ordentligt! (Att vänta på att det går över verkar trist)
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-04 20:34:37 följande:

Underst bilder en vecka efter förlossningen. Saknar min gravidkropp! Magen är ju knappt mindre, bara degigare och brösten är hemska! Större än magen var!

Ser ömt ut med brösten. Annars är du fin. Magen kommer dra ihop sig mer. Men bra så kort efter fl! 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ElinnSofia
    pyysen skrev 2013-12-04 19:25:33 följande:
    Nån annan som är urdålig på att vänta? Jag är kass på att vänta på nått gott...går runt här hemma nu som en galen höna. Jag vill ha Lillen här NU!! Har inte ens kommit till bf dagen (15:e) och jag vet inte vad jag skall göra nu. Känns som jag gjort allt som finns att göra i denna värld. Jag har ju varit ledig sen jag plussade i våras och nu är mina ideer slut. "Tvingade" sambon till grannstaden idag bara för att ha nått att göra. Vi behövde absolut ingenting men körde endå en 40min bilresa bara för att jag inte orkar sitta hemma nåmer. Tror jag börjar bli galen! :D ursäkta för klagandet... Vet int vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite. Snälla bebis kom NU!! :D

Känner precis likadant som dig! Och då har jag bf först den 19:e. Sitter och hoppas att pyret kanske vill titta ut liiite tidigare i alla fall Skrattande.

• Lina1990

Sarak: brösten ser ut att göra ont annars skulle jag bli glad om min kropp kunde se ut så efter förlossningen! Magen kommer dra ihop sig, själv har jag bristningar över hela magen på bredden och upp till ca tio cm ovanför naveln så jag kommer inte vara vacker när lille är ute. Men det kommer vara värt det och kommer bli bättre med tiden.

• Repan
    sarak skrev 2013-12-04 20:34:37 följande:

Det är inget att må dåligt över! Magen är mindre, o drar ihop sig mer. Jag har bristningar från blygdbenet snart ända upp till brösten! Du kan ju tänka dig hur det kommer se ut! Så var nöjd med dig själv, du har precis fött barn :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-04 20:31:29 följande:

Make och son har smittat mig.
    Håller på att bli sjuk.. Perfekt tajming på Bf-4 eller 5 eller vad det blir smile4.gif Huvudvärk halsont och lite kassmage att vänta då.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Åh nej :( han får rå om dig nu... Så du ändå kan vila inför FL. Hoppas det inte blir så kraftigt!
  • moruri

Ilade massa där nere igår och hade sååå mycket sd, trodde det skulle sätta igång på natten :( men icke, vaknade besviken. Såg nu att jag har föräldragrupp på Bvc om två timmar, tror inte de finns en chans jag orkar ta mig dit... :/

• MissKaos
  • MissKaos

Fick den där på Fejjan idag, den sitter på ett dagis.
    7Gjorde mig glad! Önskar man kunde ha en på varje arbetsplats och varje fsk.
    Debatten började genast handla om "hen" och visst det är ett konstruerat ord och man kan använda den/det istället (barnet är ju tex "det" i svenska språket) MEN om man nu skiter i hela Hen diskussionen så gillar jag att man använder barnets NAMN! Det är en egen person inte tjejer/killar etc..

Svar på tråden December bebis 2013