• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Skrev ihop med barnmorskan. Ingen Eda, inte bada rädd för att spricka. Klart. Första gången skrev jag en och en halv sida brev ha ha.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-05 21:13:37 följande:
    Skrev ihop med barnmorskan. Ingen Eda, inte bada rädd för att spricka. Klart. Första gången skrev jag en och en halv sida brev ha ha.

Bra att ha det koncist. Vissa har ju rena beställningar och det kan ju bli svårt. Om man förvämtar sig exakt såhär ska det vara: Och så blir det inte alls så... jag ville från början inte ha EDA när Isak skulle ut. Ångrade mig, och det var bra..
    Just nu känns det som om bebisen får stanna där den är tills Sten har dragit vidare... MEd tanke på barnvakt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-05 21:09:26 följande:

Jamen det är väl inte någon motsägelse i det? Eller? Och att inte få välja, eller välja -det gör man ju eg inte? Inte få vara det man är, är väl närmst att jämföra med psykisk misshandel kan jag tycka.
    Jag är ju intresserad av kläder etc men på många sätt rätt okvinnlig. Ganska tuff på ett "manligt" sätt. Min man säger att det är bättre jag ringer när det tex är problem med internetleverantör etc, för att jag blir arg på ett annat sätt och uttrycker mig på ett annat sätt än honom. Gör mig inte mindre kvinnlig hoppas jag. 

JAg tror ta mig tusan ungen gräver sig ut!! Men obekvämt! Vaken och aktiv bebis och det gör ont ner i bäckenbotten. Kan inte den jäkla tappen öppna sig och släppa ut knodden????
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Nej men jag tror det är lika självklart att man inte alls är bestämd, eller inte känner sig som något av det. :) ser inte att det ena utesluter det andra! Väldigt svårt att argumentera emot när man känner sådana personer, skulle jag då anta att de ljuger? Eller är galna? :D folk vet bäst själva vad de är o inte är :)
  • Repan

Tack för att ni delat med er om brev! Tror vi tar korta anteckningar i journal men ändå tar med ett brev i väskan. Det är bara en halv sida så :)

• MissKaos

Tja. Jag gillar galna människor

Olikheter berikar. Man får hoppas att människor om inte annat lär känna sig själva och tar sig själva på allvar nog att ta reda på vem och vad dom är. Inte jättelätt alltid.

Repan skrev 2013-12-05 21:28:50 följande:
    Nej men jag tror det är lika självklart att man inte alls är bestämd, eller inte känner sig som något av det. :) ser inte att det ena utesluter det andra! Väldigt svårt att argumentera emot när man känner sådana personer, skulle jag då anta att de ljuger? Eller är galna? :D folk vet bäst själva vad de är o inte är :)

• Felinne
    Repan skrev 2013-12-05 21:30:17 följande:

Tack för att ni delat med er om brev! Tror vi tar korta anteckningar i journal men ändå tar med ett brev i väskan. Det är bara en halv sida så :)

Så gör vi nog också. Och som vår barnmorska sa "ni har ju möjlighet att prata för er sak också" och det har hon ju rätt i. Är ju inte som att vi förlorar talförmågan bara för att vi skriver ett brev.
  • Em me

Han kommer aldrig komma ut:/ falska förhoppningar hela tiden:/ igår hade jag svinigt ont i ryggslutet hela dagen och kunde knappt röra mig, och vågade så klart hoppas igen, men nä så klart inte!! Ryggontet försvann lagom till sängen, ytterligare en vaken natt av besvikelse! Ännu en vecka som gått.. Lever i nån slags exil här hemma, vill inte, kan inte, orkar inte göra något. Dagarna känns som evigheter! Svarar inte på sms och dyl. Vet att alla menar väl och känner mig dum som inte vill prata med någon.. Kalas på söndag med, vill inte få massa frågor och låssas att jag inte tar negativt åt mig:/

Förlåt för all klagan, anar för första gången i graviditeten att hormoner påverkar humöret enormt senaste dagarna, känner inte igen mig själv..

• Förstaförsökaren26

Em me - Man får klaga, Sådså!! :) När har du BF?? Vet att dagarna känns som oändliga just nu :S Men snart så har vi alla våra bebisar hos oss :)

• Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-06 07:13:33 följande:

Em me - Man får klaga, Sådså!! :) När har du BF?? Vet att dagarna känns som oändliga just nu :S Men snart så har vi alla våra bebisar hos oss :)

Hade bf 3:e .. Till och med läkaren trodde jag skulle få tidigare, och jag antar att jag omedvetet ställe in mig på det:/
Svar på tråden December bebis 2013