• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-06 16:51:14 följande:
    Ja så länge de inte gör så ont att det är extremt jobbigt så är det okej med mig om de bara tränar livmodern. 

Får också starkare förvärkar när jag är kissnödig, vad handlar det om?

Jaa du säg det? Jag får med det och det är tydligen vanligt. Jag får även sdr om jag inte har baksat på ngn dag och sen ska göra det...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äntligengravid

Liten rapport från förlossningen... går sakta men säkert framåt. Hade riktigt ont ett tag men har nu fått epidural. Som att komma till himlen nästan. Hur kan jag ha varit så dum så jag fött tre barn utan den lär nog dröja ett tag till bebisen är ute iaf

• Lina1990

Får också värkar när jag blir kissnödig, speciellt på natten! Då kan jag knappt vända mig i sängen och måste ta tag i saker på väg till toan. På dagarna känner jag mig nästan fullt rörlig. Fjärde dagen med dålig mage 3-5 toabesök med nr 2 per dag. Hoppas så att det skall vara att kroppen laxerar sig inför förlossningen! Men kanske är att hoppas på för mkt 37+4 idag och första barnet så lär väl gå över.

• MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 16:59:57 följande:
    Liten rapport från förlossningen... går sakta men säkert framåt. Hade riktigt ont ett tag men har nu fått epidural. Som att komma till himlen nästan. Hur kan jag ha varit så dum så jag fött tre barn utan den lär nog dröja ett tag till bebisen är ute iaf

Smärtlindring är fina grejer
    islandpeak skrev 2013-12-06 17:24:23 följande:
    Julfest med jobbet idag, ska bli ljuvligt att komma ut lite efter 4 v sjukskrivning :)

Skönt!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Nu ska jag tala om vad jag längtar efter!!

Att min sambo ska ta föräldraledigt från jobbet och vara hemma med mig!!

Så jobbigt när han är borta från 13.00-00.15 varannan vecka och jag får vara själv med en hyperaktiv ett och ett halvt åring.

Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på...

Men nu har han bara en veckas jobb kvar. Så 5 dagar kvar... Sen blir han hemma i ca 3-4 veckor!

• Jis

Jag önskar att jag hade hunnit få epidural, men det hanns inte med. Jag öppnade mig 8.5 cm på 1 timme...sen vart det 5 krystvärkar sen kom hon ut. Att föra utan smärtlindring är fan det värsta jag  varit med om. Helt galet. Trodde hela jag skulle spricka, men blev det inte så utan det vart 3 stygn. 
    Fast det värsta av allt var att Stella hade lågt blodsocker så vi har legat 8 dagar på neonatalavldeningen på Sös, först 4 dagar i akutrummet, sen fick vi eget rum. Jag har varit där hela tiden meddans min man varit där mellan 9-15 för att sedan hämta storebror och vara hemma med honom.
    Igårkväll blev vi utskriva, så himla skönt att komma hem och påbörja livet som en riktig familj.

• Elsapelsa11
    Lina1990 skrev 2013-12-06 17:22:32 följande:

Får också värkar när jag blir kissnödig, speciellt på natten! Då kan jag knappt vända mig i sängen och måste ta tag i saker på väg till toan. På dagarna känner jag mig nästan fullt rörlig. Fjärde dagen med dålig mage 3-5 toabesök med nr 2 per dag. Hoppas så att det skall vara att kroppen laxerar sig inför förlossningen! Men kanske är att hoppas på för mkt 37+4 idag och första barnet så lär väl gå över.

Bara för att det är första barnet så behöver du inte gå över tiden.:) Både jag och min kollega födde våra förstfödda 38+3.:) Nu väntar jag med spänning på lillasyster. Kommer hon tidigare senare? Snart hoppas jag. Är lite trött på att vara så osmidig...
  • MissKaos
    Jis skrev 2013-12-06 19:49:31 följande:
    Jag önskar att jag hade hunnit få epidural, men det hanns inte med. Jag öppnade mig 8.5 cm på 1 timme...sen vart det 5 krystvärkar sen kom hon ut. Att föra utan smärtlindring är fan det värsta jag  varit med om. Helt galet. Trodde hela jag skulle spricka, men blev det inte så utan det vart 3 stygn. 
    Fast det värsta av allt var att Stella hade lågt blodsocker så vi har legat 8 dagar på neonatalavldeningen på Sös, först 4 dagar i akutrummet, sen fick vi eget rum. Jag har varit där hela tiden meddans min man varit där mellan 9-15 för att sedan hämta storebror och vara hemma med honom.
    Igårkväll blev vi utskriva, så himla skönt att komma hem och påbörja livet som en riktig familj.

Oj! Ja det låter tufft.. Ffa med tösen, är det jobbigt efteråt så glömmer man nog inte fl på samma sätt heller..

Grattis till lilla Stella!
Svar på tråden December bebis 2013