• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Fick lägenheten! Ska skriva kontrakt nästa fredag! Fantastiskt skönt, stor tyngd är lyft från mina axlar!
    Massa förvärkar, känns som det är väldigt nära nu.. Min familj tycker han ska heta Sven i mellannamn om han kommer nu, kan ju de fetglömma! :p
    Sugen på att baka kola, men ingen grädde hemma så sitter och googlar recept utan.. Ska bara orka lyfta mig från soffan.....

• FiaFunderar

Jag testade bröstpump nyss. Inget speciellt hände.

Sen masserade jag brösten och DÅ hände det lite grejer. Lite små, försiktiga förvärkar.

Jag fortsatte i ca 30 minuter.

Jag är ju en sån person som inte känner av en sd eller förvärk annars. Första gången jag kände nåt i min första grav. var på bf+13 och då satte det igång på riktigt direkt.

Så för mig är detta en sensation haha

Ska fortsätta lite till. (Även tömt tarmar här hela eftermiddagen)

• IdaJ
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Åh vad mysigt!!! Stort grattis! :)
  • MariaOchNiklas

Grattis till tösen

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Jessiex

Grattis äntligen gravid : ).

Elsapelsa: fick första i 38+2 så de är ingen självklarhet att gå över med första, är nu 38+4 med andra, fl och min bm sa att jag borde få v36-37 med tanke på det men bebis har andra planer.

• Lina1990

Jessiex: det var det hon skrev hehe håller tummarna att den vill komma ut lite tidigare ^^ det brukar gå i släkten lite med va? Om tex mamma o mormor födde tidigare så e de större chans att man själv gör det? Fast de födde på dagen och gick över lite så hoppas de inte stämmer :p

• Repan
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Grattis till långa bebisen! :)) mys!
Svar på tråden December bebis 2013