• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 12:53:58 följande:

Nu ligger jag på förlossningen och igångsättningen är påbörjad. Fick börja med ballong och den kom ut efter bara en timme. Nu får jag värkstimulerande dropp så att bebisens huvud ska komma ner en bit till. Sen tar dom hål på vattnet. Har lite värkar men dom är helt klart okej än så länge.

Åååh vad pirrigt! Lycka till nu!!
  • IdaJ
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 12:53:58 följande:

Nu ligger jag på förlossningen och igångsättningen är påbörjad. Fick börja med ballong och den kom ut efter bara en timme. Nu får jag värkstimulerande dropp så att bebisens huvud ska komma ner en bit till. Sen tar dom hål på vattnet. Har lite värkar men dom är helt klart okej än så länge.

Lycka till!! :)
  • Lina1990

Kul att du fick hjälp av student, kan självklart vara bra de vill ju verkligen göra sitt bästa :) men jag vill absolut inte ha ngn student vill inte ha mer folk än nödvändigt i rummet, vill inte att det diskuteras o "visas" på mig och vet en förlossning där studenten fick sy efteråt åt det blev inte bra alls.

• MissKaos

Idag kom den där tjocka overallen som jag köpte på tradera.. Fick ju bara för mig att bebisen skulle frysa. Knäppt... MEN hem till mig kom en jättefin röd overall som ser helt oanvänd ut Och nu kommer bebisen inte inte frysa!

Mått lite illa igen idag. av och till. NU kan jag förstå det efter en överdos chokladbollar men det kändes även innan. Är väldigt trött dessutom, lillskrutt har vaknat inatt, eller ja 5:45 eller ngt sådant. Fick lägga mig hos honom så somnade han om. Jag med. Vinden ven i knutarna här så jag kan förstå svårigheten att somna. Få nog lägga mig nu lite han och hans far har gått ut för pulkaåkning!

Timmarna mot BF igår. Undrar hur många som kommer ringa och fråga "händer det ngt" "känner du ngt" imorgon? DOm började på fsk redan.. Hatar dom där kommentarerna. Vad är det jag ska rapportera om? JO jag hade en samandragning eller jag har flytningar? Eller? Vad vill folk veta..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Det kommer inte bli ngn student här heller! Jag som förstföderska känner att jag vill ha erfaren personal vid min sida, då jag inte vet vad som sker.

Känner inte alls för att ha studenter där som själv är osäkra på vad som sker och vad som ska göras...

Om jag någongång lyckas bli gravid igen så är jag mer öppen för de där med studenter, då vet jag ju själv av erfarenhet vad som bör/kan/ska göras!

• Repan

Masserat bröstvårtorna i ett par timmar nu, alltså med pauser, och ärligt talat får jag ju kraftiga förvärkar av det. Knäppt! Kanske kan mjuka upp lite tänker jag så masserar på. Utan massage har jag nästan ingenting.

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-06 16:16:48 följande:
    Masserat bröstvårtorna i ett par timmar nu, alltså med pauser, och ärligt talat får jag ju kraftiga förvärkar av det. Knäppt! Kanske kan mjuka upp lite tänker jag så masserar på. Utan massage har jag nästan ingenting.

Funderar på att testa med bröstpumpen. Risken är ju en massa förvärkar som inte gör ngn nytt bara. Eller jo det klart dom tränar ju livmodern det är ju bra...

Testade dadlar. Ingen hård mage efter det testet iaf..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Kan man gå i ide tror ni tills det är dags att föda?! Är så trött på denna väntan! Har förvisso 9 dagar kvar till BF. Men så tänker jag att jag säkert går över å jag orkar inte vänta så länge!

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-06 16:29:02 följande:

Funderar på att testa med bröstpumpen. Risken är ju en massa förvärkar som inte gör ngn nytt bara. Eller jo det klart dom tränar ju livmodern det är ju bra...

Testade dadlar. Ingen hård mage efter det testet iaf..
    Ja så länge de inte gör så ont att det är extremt jobbigt så är det okej med mig om de bara tränar livmodern. 

Får också starkare förvärkar när jag är kissnödig, vad handlar det om?
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013