• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Elsapelsa11
    Elsapelsa11 skrev 2013-12-07 21:15:50 följande:
    Nej! Be inte om ursäkt, ingen skada skedd!????

Lina1990: min slempropp gick på fredagseftermiddagen, lördag 15:42 var vår fina dotter hos oss!????
    Hahaha alla frågetecknen är egentligen emojicons! :)
  • Cornelia 084

Stort grattis till alla bebisar som kommit och vad spännande med dem som verkar vara på G :) lycka till och dela med er lite av värkarna ;)

• Elsapelsa11
    Repan skrev 2013-12-07 09:22:15 följande:
    :( tråkigt!

BF-13 här, bebis är ruckbar men byter sida att ha ryggen på. Snurrar liksom med huvudet i bäckenet o så hamnar rumpa o rygg på vänster/höger sida. Känner det också på hickan.

Hen är så stor att det gör brutalt ont varje gång. :(

Haft onda förvärkar inatt vid 4. Kraftig mensvärk, tog två alvedon o somnade. Kvar när jag vaknade men då var bebis hysterisk o bytte sida, när hen var klar lugnade det ned sig.

Nu har jag fortsatta förvärkar men inte lika kraftig mensvärk. Känner mig besviken, less.
    Så har jag med! Huvud ner och fixerad men hon vrider sig så ryggen byter sida av magen. Och det är verkligen ingen behaglig känsla. Känns som om det är väldigt trångt där inne nu!
  • Em me
    FiaFunderar skrev 2013-12-07 21:03:59 följande:
    När du känner att du inte klarar av mer själv hemma?
    Men de är ju olika från person till person;) tänker jag.. Äh är säkert falskt larm... Trott så många gånger han är på g..
  • Repan
    Elsapelsa11 skrev 2013-12-07 21:23:22 följande:
    Så har jag med! Huvud ner och fixerad men hon vrider sig så ryggen byter sida av magen. Och det är verkligen ingen behaglig känsla. Känns som om det är väldigt trångt där inne nu!
    Åh är det sant! Skönt o höra ändå att någons bebis är likadan :)

Det gör SVINONT på mig, magen åker ut en decimeter under svepet o den är redan spänd. Det sticker i köttet som nålar typ.
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-07 21:27:27 följande:
    Men de är ju olika från person till person;) tänker jag.. Äh är säkert falskt larm... Trott så många gånger han är på g..
    3 värkar på 10 minuter en stund, att de "tar i" och gör ont! De flesta har ju rejält ont ändå innan man ens kommit så långt.
  • Em me
    Repan skrev 2013-12-07 21:41:04 följande:
    3 värkar på 10 minuter en stund, att de "tar i" och gör ont! De flesta har ju rejält ont ändå innan man ens kommit så långt.
    De kan jag nog ändå tycka att det är, ligger i ett bad nu, mildare värkar av vattnet med de förblir..
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-07 21:49:13 följande:
    De kan jag nog ändå tycka att det är, ligger i ett bad nu, mildare värkar av vattnet med de förblir..
    Ring i så fall så kan BM lyssna på dig o råda i om du ska vänta eller inte :)
Svar på tråden December bebis 2013