• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • cupcakekiller

Igår (den 6e) kl 02.47 kom våran Luna, 50cm och vägde 3670g. Vattnet gick hemma 22.45 den 5e och 4 timmar senare var hon ute. Var öppen 4cm o hade 1cm tapp kvar när vi kom upp och knappt värkar men fick stanna för att hon hade bajsat i vattnet. Surade över att jag inte fick bada iomed att det var den enda smärtlindring jag ville ha, men värkarna blev väldigt intensiva så jag ändrde mig och tog epidural, de satte nålen och sa att jag var öppen 7 cm och att epiduralen skulle börja verka om 20 min. Men de hann knappt ut genom rummet innan jag fick en krystvärk (kl 02.45) så BM fick springa in och vända upp mig på rygg och 2 min senare var hon ute, sammanlagt 3 krystvärkar. Behövde sy ett stygn i en innre blygdläpp annars så klarade jag mig utan bristningar :) har dock ont i ryggen efter epiduralnålen, ovärt eftersom den inte ens hann börja göra nytta. Allt är bra med Luna och amningen verkar funka bra så vi åkte hem igårkväll, slänger upp en bild när jag sitter vid datorn.

• IdaJ

Har läst att förlossningen har startat för vissa efter att dom har gått i skogen och behövt lyfta mycket på benen. Fick för mig att testa detta, så jag drog med mig sambon och hunden ut på en stor äng för att leka med hunden, och där fick jag lyfta mycket på benen pga av all snö. Vad händer? Jo slemproppen lossnar 2 timmar efter vi kommit in. Inte alls säkert att det är på gång, men rätt roligt att det hände något iaf :) Sen om det va pga det eller är ren slump är ju en annan sak ;)

• Repan
    cupcakekiller skrev 2013-12-07 19:47:50 följande:

Igår (den 6e) kl 02.47 kom våran Luna, 50cm och vägde 3670g. Vattnet gick hemma 22.45 den 5e och 4 timmar senare var hon ute. Var öppen 4cm o hade 1cm tapp kvar när vi kom upp och knappt värkar men fick stanna för att hon hade bajsat i vattnet. Surade över att jag inte fick bada iomed att det var den enda smärtlindring jag ville ha, men värkarna blev väldigt intensiva så jag ändrde mig och tog epidural, de satte nålen och sa att jag var öppen 7 cm och att epiduralen skulle börja verka om 20 min. Men de hann knappt ut genom rummet innan jag fick en krystvärk (kl 02.45) så BM fick springa in och vända upp mig på rygg och 2 min senare var hon ute, sammanlagt 3 krystvärkar. Behövde sy ett stygn i en innre blygdläpp annars så klarade jag mig utan bristningar :) har dock ont i ryggen efter epiduralnålen, ovärt eftersom den inte ens hann börja göra nytta. Allt är bra med Luna och amningen verkar funka bra så vi åkte hem igårkväll, slänger upp en bild när jag sitter vid datorn.

Åh grattis! När hade du BF?

Låter som en bra förlossning!
  • MissKaos

Blod i trosorna förrut. Vsrit innte för koll. Allt ser ok ut och noll tecken på förlossning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me

Nånting händer... Värkar är de definitivt, inte länge mellan dem,, fattar inte när man åker in..

• Em me

Jag ska ta ett bad sa de.. Och alvedon.. Men alvedon sa jag att jag inte tänkte ta till dem.. Men visst jag ska bada..

• FiaFunderar
    Em me skrev 2013-12-07 20:59:11 följande:

Nånting händer... Värkar är de definitivt, inte länge mellan dem,, fattar inte när man åker in..

När du känner att du inte klarar av mer själv hemma?
  • Elsapelsa11
    Jessiex skrev 2013-12-07 10:50:49 följande:

Elsapelsa och Lina förlåt blev fel med namnen igår de va självklart svar till lina. Jag vet inte hur de ser ut släktmässigt på min sida mamma har haft 2 planerade snitt strax innan bf. Men de kan nog ha med gener o göra också.
    För mig känns de som man redan gått över fast man har 1 vecka kvar, då jag gått med kraftiga förvärkar till o från i flera veckor och och dom varit säkra på att man inte skulle gå lika länge. Men nu kan den få vänta till efter helgen har 8 mil var av ca 5 på landsväg till fl och stormen på besök.

Nej! Be inte om ursäkt, ingen skada skedd!????

Lina1990: min slempropp gick på fredagseftermiddagen, lördag 15:42 var vår fina dotter hos oss!????
Svar på tråden December bebis 2013