• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Köpte regnskydd till vagnen, en nyfödd-kudde från rätt start o en mobilarm till vår egengjorda mobil. 750kr.

"Som hittat"

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-07 15:31:35 följande:
    Haha!
    Jag har inte vågat pilla där, tycker det känns lite småläskigt! Hade gärna kört på en färdknäpp egentligen, men så sjukt gasig, så känner inte direkt för att fisa och sexa samtidigt, haha! Dessutom hinns det nog inte med innan mamma kommer!

MIn man vägrar! Han verkar inte inte gå igång på graviditet. Efter att ha sett mig i spegeln gör inte jag heller det. Och jag kan hålla med dig, gasig och kissnödig hela tiden. Annars hade det ju varit värt att pröva.

Alltså: Jo pilla kan man ju men innuti livmodertappen vågar inte jag heller pilla. Utanpå är (antar jag) ingen fara då kommer rman ju åt vid sex etc. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf
    Eyeonly skrev 2013-12-07 00:42:08 följande:
    Brukar inte skriva här så ofta men hänger med ändå :)

Nån annan av er som ska ha andra barnet som börjar få lite förlossningsskräck...?
    Gick jättebra förlossningen med första men ändå känns de så jobbigt denna gång , är de för att man vet vad som komma skall ?!
    Bf-6
    Jag väntar andra barnet och börjar också få lite noja. Tänker på förlossningen många gånger om dagen, drömmer att det sätter igång och vaknar med lite förskräckelsekänsla i kroppen...

Jag är på BF-5 idag, varje dag är en evighetsväntan... = )
  • greywolf
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:
    Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm
    Stort grattis!!!
  • sarak
    Lina1990 skrev 2013-12-07 11:40:58 följande:

Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning smile1.gif läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? smile1.gif har vart så inställd på att gå över.

Jag födde dagen efter slemproppen gått! Inga tecken innan dess, men värkarna började på natten efter att slemproppen lossnat. På morgonen gick vattnet. Kan säkert vara på G för dig!
  • sarak
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Grattis!! Hoppas ni mår bra!!
  • corky

Efter tre dagar till försök till igångsättning utan minsta resultat bestämdes det för ett snitt. Så igår 9.11 kom våran efterlängtade Alfred! Lyckan är total

• FiaFunderar

Här ligger jag ikväll med massa bubblor och en god "drink" och tända ljus.

Karln fick släpa in badkaret som har stått i garaget och fixa det åt mig :)

Imorgon skulle det passa att förlossningen sätter igång. Komsi komsi

• Repan
    corky skrev 2013-12-07 18:35:52 följande:

Efter tre dagar till försök till igångsättning utan minsta resultat bestämdes det för ett snitt. Så igår 9.11 kom våran efterlängtade Alfred! Lyckan är total phpAoLujn86136.jpg

Stooort grattis!! :)))
Svar på tråden December bebis 2013