• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jessiex

Elsapelsa och Lina förlåt blev fel med namnen igår de va självklart svar till lina. Jag vet inte hur de ser ut släktmässigt på min sida mamma har haft 2 planerade snitt strax innan bf. Men de kan nog ha med gener o göra också.
    För mig känns de som man redan gått över fast man har 1 vecka kvar, då jag gått med kraftiga förvärkar till o från i flera veckor och och dom varit säkra på att man inte skulle gå lika länge. Men nu kan den få vänta till efter helgen har 8 mil var av ca 5 på landsväg till fl och stormen på besök.

• MissKaos

Vi får sura ihop och vara avis på plopps spm med hade bf idag!

Jag småbråkar med gubben och ni åkte han med sonen till leklandet. Jag tänker nu stöda ut bland mina mängder av handväskor. Många sedan vi var i kina -04..

moruri skrev 2013-12-07 10:21:21 följande:
    Lurad igen igår kväll, sån besvikelse:( bf idag, vad gör man?

Har huvudvärk och diarré. Mamma kommer ner idag iaf, så det är skönt att veta att man har någon redo att ta hand om sonen om det sätter igång.

Ska nog sätta igång och packa idag inför flytten, lär ju inte finnas så mycket tid för det sen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Varför inte?

Lina1990 skrev 2013-12-07 10:40:37 följande:
    Tror ni det kanske kan vara på gång snart för mig? Vart dålig i magen och vart på toa mkt i fyra dagar, inatt gick slemproppen och haft molande värk som känns som mensvärk och bajsnödig samtidigt ett par ggr under natten. 37+6

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? har vart så inställd på att gå över.

• MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-12-07 11:40:58 följande:
    Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? har vart så inställd på att gå över.

Slemproppen kan gå timmar före fl start. under förlossningen eller en månad innan.. tyvärr! Men det sägs ju att om hela lossnar så sätter det igång inom en vecka.
    Det är nog klokt att ställa in sig på övertid, man blir besviken nog ändå när den kommer.
  • Plopps80

Har fan haft diarré (ursäkta) sedan mjölken rann till. Minns inte om jag hade det förra gången. Fruktansvärt jobbigt. Har dessutom som kraftig mensvärk till och från i tjejmagen. Någon som känner igen detta? Har haft detta sedan förlossningen. Känns som kraftig mensvärk. Gör dessutom ont i bäckenet när jag trampar ner. Någon som känner igen detta? Börjar oroa mig att något inte är som det ska.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-07 14:00:20 följande:
    Har fan haft diarré (ursäkta) sedan mjölken rann till. Minns inte om jag hade det förra gången. Fruktansvärt jobbigt. Har dessutom som kraftig mensvärk till och från i tjejmagen. Någon som känner igen detta? Har haft detta sedan förlossningen. Känns som kraftig mensvärk. Gör dessutom ont i bäckenet när jag trampar ner. Någon som känner igen detta? Börjar oroa mig att något inte är som det ska.

Tycker du ska kolla upp det så det inte är ngn form av infektion du har fått? Det kan ju likagärna vara eftervärkar men ändå. Tänker då att har du sdr så känns ju det som mensvärk och diarré av sdr är ju inte heller konstigt.
    Och foglossningarna går ju inte över *poff* efter fl, det kan ta ett tag..
  • moruri

Miss k: eller hur. Jävla plopps ;)
    Har bockat av allt jag hade skrivit på min check-lista. Så finns inte så mycket att göra här förutom att börja packa sånt vi inte använder...

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-07 15:14:29 följande:
    Miss k: eller hur. Jävla plopps ;)
    Har bockat av allt jag hade skrivit på min check-lista. Så finns inte så mycket att göra här förutom att börja packa sånt vi inte använder...

Precis. Det är Plopps fel Nu måste vi ju fylla upp statestiken för oss med Bf 7/2!

Allt klart. Jag är tung, otymplig och sur. Sov skitkasst i natt.

Det enda jag kunde göra vore att koka bröstpumpen. Har ingen lust. Funderar på att testa den och se om det ger sdr.

Läste här eller på ngn annt forum om en som hade pillat på tappen var 30:e minut en hel kväll.. Sen hade det satt igång. Men jag tror mina ljumskar går sönder om jag försöker med det. Åt upp alla chokladbollar istället Obestämd
  • moruri

Haha!
    Jag har inte vågat pilla där, tycker det känns lite småläskigt! Hade gärna kört på en färdknäpp egentligen, men så sjukt gasig, så känner inte direkt för att fisa och sexa samtidigt, haha! Dessutom hinns det nog inte med innan mamma kommer!

Svar på tråden December bebis 2013