• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Grattis till era bebisar längtan blir bara större för varje bebis som kommer. Vill ha min bebis nu ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan

Grattis alla bebisar!
    Tänk vilken fantastisk tid att födas på, strax innan jul :)

Jag längtar ihjäl mig efter bebis. Har badat varmt, men förvärkarna är fortfarande inte så kraftiga att jag tror att det är på gång, även om de biter ifrån lite då och då. Bebis är på tappen emellanåt, men nej innan 00 idag har det nog knappast blivit bebis i alla fall. Kanske 12:e då… Hoppet dör aldrig :)

Bebis BF 20 december 2013
  • Irlais

Grattis till alla bebisar! Hoppas det kommer extra många idag också med tanke på datumet :)
    Håller tummarna för alla er som längtar att det sätter igång snart!

• Felinne
    Repan skrev 2013-12-11 19:03:59 följande:

Grattis alla bebisar!
    Tänk vilken fantastisk tid att födas på, strax innan jul :)

Jag längtar ihjäl mig efter bebis. Har badat varmt, men förvärkarna är fortfarande inte så kraftiga att jag tror att det är på gång, även om de biter ifrån lite då och då. Bebis är på tappen emellanåt, men nej innan 00 idag har det nog knappast blivit bebis i alla fall. Kanske 12:e då? Hoppet dör aldrig :)

Bebis BF 20 december 2013
    Min svärmor har precis fått reda på att hon har fått bältros. Nu undrar jag om det är någon som vet om det kan vara farligt för mig eller bebisen. Både nu medan jag är gravid men också efter att bebisen är född. Någon som har koll? Jag tror att jag har haft vattenkoppor som barn men är inte helt hundra.
  • Felinne

Oj. Det var ju inte meningen att jag skulle citera någon. Märkligt... Skyller på mobilen

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-11 20:34:07 följande:
    Min svärmor har precis fått reda på att hon har fått bältros. Nu undrar jag om det är någon som vet om det kan vara farligt för mig eller bebisen. Både nu medan jag är gravid men också efter att bebisen är född. Någon som har koll? Jag tror att jag har haft vattenkoppor som barn men är inte helt hundra.

Tror du kan hitta mkt på netdoktor om det. Dom kör just nu info kampanj om bältros.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Nej, nu börjar det bli rätt påfrestande att ha mamma här hemma (sedan i lördags). Mysigt men hade hoppats på att bebisen ville titta ut i lördags, så det inte blev så långdraget, :p kanske hon stannar tills måndag, känns som en evighet tills dess, jag som vill köra en färdknäpp med sambon, men känns mindre lustigt när hon ligger vägg i vägg. Som tur kanske hon åker till en vän imorgon sen sover hos min syster. Hoppas! Haha, älskar min mor men när man går här överpreggo så är det mesta påfrestande!

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-11 21:41:51 följande:
    Nej, nu börjar det bli rätt påfrestande att ha mamma här hemma (sedan i lördags). Mysigt men hade hoppats på att bebisen ville titta ut i lördags, så det inte blev så långdraget, :p kanske hon stannar tills måndag, känns som en evighet tills dess, jag som vill köra en färdknäpp med sambon, men känns mindre lustigt när hon ligger vägg i vägg. Som tur kanske hon åker till en vän imorgon sen sover hos min syster. Hoppas! Haha, älskar min mor men när man går här överpreggo så är det mesta påfrestande!

Jag hade gått under. Mamma i en vecka?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Du bör undvika kontakt med din svärmor så länge hon är smittsam. Även om det inte är farligt för dig är det inte roligt om liten får vattkoppor av det. Min bm avrådde mig från att få det på en nyfödd. Hoppas ni klarar er iaf.

Felinne skrev 2013-12-11 20:34:07 följande:

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-12-11 21:55:48 följande:
    Du bör undvika kontakt med din svärmor så länge hon är smittsam. Även om det inte är farligt för dig är det inte roligt om liten får vattkoppor av det. Min bm avrådde mig från att få det på en nyfödd. Hoppas ni klarar er iaf.

Det går även vaccinera spädbarn. Det görs endast om de riskerar att utsättas för smitta tex intereturint.
Svar på tråden December bebis 2013