• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    mamma till oliver skrev 2013-12-11 15:07:26 följande:

13,52 föddes vår savannah gick jätte bra men fort :)

Grattis så roligt!
  • Repan
    Sokkerflikkan skrev 2013-12-11 15:57:10 följande:

Tittar in och berättar att igår på BF dagen föddes vår flicka. Krysstvärkarna startade hemma från ingenting och tjugominuters efter att vi klev in på förlossningen var hon ute.

Det gick sjukt fort och vi hade inte ens tänkt tanken på att föda barn på just dagen som var BF planerad :) men nu är hon här och är sjukt fin och har en mäktig kaluffs på huvudet :)

Grattis! Förstföderska? Låter lite läskigt att det gick så fort!
  • Sokkerflikkan
    Repan skrev 2013-12-11 16:19:40 följande:
    Grattis! Förstföderska? Låter lite läskigt att det gick så fort!
    Tack, precis första barnet.

Det var läskigt, jag han aldrig riktigt begripa vad som hände. Men trots att det gick snabbt gick förlossningen utan några komplikationer mer än fyra ytliga stygn.

Men det var nästan väntat att det skulle gå fort då mormor, mamma och systrarna gjort bort sina förlossningar på allt från 8 minuter till 8 timmar. Jag hade dock hoppats på en längre förlossning men som tur va gick allt bra.
  • Sokkerflikkan
    Emelius skrev 2013-12-11 15:58:14 följande:
    Grattis till er lilla flicka :) Kul att hon kom på just bf-dagen :) Finns det kort på kalufsen?
    Tack, ingen bild ännu men ska se vad jag kan ordna :)
  • MissKaos
    Sokkerflikkan skrev 2013-12-11 16:37:46 följande:
    Tack, precis första barnet.
    Det var läskigt, jag han aldrig riktigt begripa vad som hände. Men trots att det gick snabbt gick förlossningen utan några komplikationer mer än fyra ytliga stygn.

Men det var nästan väntat att det skulle gå fort då mormor, mamma och systrarna gjort bort sina förlossningar på allt från 8 minuter till 8 timmar. Jag hade dock hoppats på en längre förlossning men som tur va gick allt bra.

Oj! Grattis!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Grattis till alla nya bebisar! Är väldigt avundsjuk på er som har förlossningen avklarad och framförallt som har era små bebisar på "rätt sida av magen" :) Hoppas ni alla mår bra!

• Cornelia 084

BF-6 idag.. Sonen föddes på BF-4, har hela tiden trott att andra barnet borde komma tidigare än det.. Men nu tvivlar jag! Enligt min BM så brukar man följa ungefär samma tidsmönster som med förra barnet. Hoppas hon har rätt för i så fall borde bebis vara här inom en vecka iaf *håller tummarna*. Har 4-5 sammandragningar per 30:e minut idag, har inte haft det tidigare.. Men de håller bara i ca 10 sek även om det är lite mensvärkskänsla över dem. Men kroppen luras väl som vanligt :/

• moruri

Nej, nu börjar det bli rätt påfrestande att ha mamma här hemma (sedan i lördags). Mysigt men hade hoppats på att bebisen ville titta ut i lördags, så det inte blev så långdraget, :p kanske hon stannar tills måndag, känns som en evighet tills dess, jag som vill köra en färdknäpp med sambon, men känns mindre lustigt när hon ligger vägg i vägg. Som tur kanske hon åker till en vän imorgon sen sover hos min syster. Hoppas! Haha, älskar min mor men när man går här överpreggo så är det mesta påfrestande!

• Jessiex

Grattis till alla.

Klockan 4.21 imorse föddes vår lilla prinsessa. Efter ca 2 dygn med konstanta värkar så tog dom hål på hinnorna tog lite drygt 3 timmar sen va hon ute : ). Allt gick jättebra och alla mår bra.

Svar på tråden December bebis 2013