• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Det kan vara farligt om du insjuknar nära inpå förlossningen. Riktigt allvarligt!! Mao: Undvik svärmor.

korta svar i etaper. Inte mitt område minns inte mkt från skolan. Fick läsa på lite.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det smittar via luft, kan smitta innan man ser blåsor på huden och smittar fram tills dess att blåsorna har blivit till krustor. Svärmor ska inte komma in på BB! Inte heller hälsa på hemma hos er..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Har så gudarnas ont i örat.. Har en känsla att jag dragit på mig en öroninflammation...

Spännande, har ju inte mycket annat o fundera på... :-/

• MissKaos

Så. Slempropp! Rejält. Men inte hela.

Bf+5 idag.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-12 08:12:02 följande:
    Så. Slempropp! Rejält. Men inte hela.
    Bf+5 idag.
    Gött! Nu ska du se att du hinner före mig iaf ;)
    Bebis BF 20 december 2013
  • Cornelia 084

Tjejer, jag skulle behöva er expertis ;)

Igårkväll innan läggdags körde jag och gubben en färdknäpp.. Först hade jag fått orgasm via oralsex och sen när han ska tränga in i mig så är det jättetrångt. Både jag och han känner det, det var typ omöjligt för honom att komma någon värt.. Sen känner jag hur det liksom rinner till med nåt varmt och jag tror det är blod. Jag får en handduk och vi tänder lampan, inget blod bara "vatten". Mängden var knappt en dl. Det var varken slemmigt, färgat eller hade någon direkt lukt. När vi sen skulle fortsätta med färdknäppen så är det "trånga" borta och det kom heller inte mer vätska.

Kan det ha varit fostervatten som jag läckte och bör jag då ringa fl? Tänkte att det måste ju vara mkt vatten kvar i så fall och att det inte kan räknas som att vattnet har gått.

• MissKaos

Ring. Man ska inte ha sex om vattnet gått för infektionsrisken sen kan det ju ya vsrit flytningar. Om vattnet går brukar dom vilja ha koll

Cornelia 084 skrev 2013-12-12 09:48:19 följande:
    Tjejer, jag skulle behöva er expertis ;)

Igårkväll innan läggdags körde jag och gubben en färdknäpp.. Först hade jag fått orgasm via oralsex och sen när han ska tränga in i mig så är det jättetrångt. Både jag och han känner det, det var typ omöjligt för honom att komma någon värt.. Sen känner jag hur det liksom rinner till med nåt varmt och jag tror det är blod. Jag får en handduk och vi tänder lampan, inget blod bara "vatten". Mängden var knappt en dl. Det var varken slemmigt, färgat eller hade någon direkt lukt. När vi sen skulle fortsätta med färdknäppen så är det "trånga" borta och det kom heller inte mer vätska.

Kan det ha varit fostervatten som jag läckte och bör jag då ringa fl? Tänkte att det måste ju vara mkt vatten kvar i så fall och att det inte kan räknas som att vattnet har gått.

• MissKaos

Det händer inget mer så..

Repan skrev 2013-12-12 09:39:49 följande:
    Gött! Nu ska du se att du hinner före mig iaf ;)

• Cornelia 084

Miss Kaos: jag ringde nyss till fl, men bm jag talade med trodde inte att det var tal om någon vattengång med tanke på att det inte har kommit mer vätska efter det. Vattnet fortsätter tydligen att sippra när det väl börjat. Hon trodde att det antingen var urinläckage eller väldigt vattnig flytning. Så jag får väl tro på det :)

• Peak

Här är det lugnt, hade förvärkar en natt så jag sov inget den natten, trodde det var dags men nej det blev inte starkare! Bf 22/12 men hoppas det är dags snart! Har lite molande värk i magen då och då och SD och förvärkar så jag hoppas det hjälper till! Hatar när det luras så här. Hur ser slempropparna ut? Har läst om de klumpar som kommer med blod i eller rosafärgade och då känns det som att man fattar vad det är! Men innan och delar? Blir osäker men hoppas på att det är delar av den som kommer som snorlobbor! :)

Svar på tråden December bebis 2013