• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Eyeonly
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 09:26:19 följande:

Ja det är mitt andra. Förra gick jag över 15 dagar ???? Så jag tror denna dyker upp efter jul TYVÄRR

Undra vad statestiken säger , går man lika länge över med andra? Man kanske går länge , haha ????
  • Förstaförsökaren26

Jag vill oxå ha min bebis nu!! Sista besöket hos BM avklarat men ingen hinnsvepning gjord. Har fått tid för bedömdning på förlossningen den 30/12 :S urk! Så det blir väl en nyårsbebis för mig!!

• Felinne

Hej på er. Jag har börjat få rätt ont i ryggen, högt upp lite under skulderbladen ungefär där BH-banden går. Finns det någon som har bra tips på ställningar eller övningar jag kan göra? Tror jag ska börja ha på mig sportBH istället för min vanliga, det kanske hjälper lite? Jag tror mest det beror på att jag röt mig för lite men som min man så fint påpekade så kan det ju bero på att jag är gravid i v.40 nu också...

BF 21 december
  • MissKaos
    Eyeonly skrev 2013-12-17 11:53:25 följande:
    Undra vad statestiken säger , går man lika länge över med andra? Man kanske går länge , haha ????

Den säger att man har samma graviditetslängd som sig själv minus någon dag (2 eller 3)
    Och att Fl tar ca 50% av tiden.
    Om det stämmer på mig så är det igångsättning naturligt och inducerat på lördag!

MEN sen har man ju folk som min kusin som förstör statestiken. Bf-1 med första. Bf+14 med tvåan!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-17 12:11:50 följande:
    Hej på er. Jag har börjat få rätt ont i ryggen, högt upp lite under skulderbladen ungefär där BH-banden går. Finns det någon som har bra tips på ställningar eller övningar jag kan göra? Tror jag ska börja ha på mig sportBH istället för min vanliga, det kanske hjälper lite? Jag tror mest det beror på att jag röt mig för lite men som min man så fint påpekade så kan det ju bero på att jag är gravid i v.40 nu också...

Aj. Jag tycker massage är  bra.. Och vetevärmare. Har ont lite härodär sen jag slutade röra på mig typ en vecka före bf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Jag läste att statistiken säger att man går ca 3-4 dagar kortare med tvåan. För oss betyder det 25.e eller 26.e. *tjuter en skvätt*

Eyeonly skrev 2013-12-17 11:53:25 följande:

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 12:44:58 följande:
    Jag läste att statistiken säger att man går ca 3-4 dagar kortare med tvåan. För oss betyder det 25.e eller 26.e. *tjuter en skvätt*

Så vårt medelvärde blir -3 dgr (fast jag tror du har rätt) det skulle innebära torsdag/fredag för mig. *ber en stilla bön*

JAg tycker det här är orättvist! Går man över med ettan borde man få tvåan motsvarande tidigare och tvärt om! Varör kan inte ALLA få lida lika mkt? VA? Demon *
  • FiaFunderar

Ja eller så får de sluta ge ett BF datum och ge den gravida ett intervall som hon antagligen kommer föda inom. Typ: Du kommer antagligen att föda mellan v.49 och v.52 :)

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-17 12:57:21 följande:
    Jag tycker personligen att vare sig det är 1 eller 5 så ska de komma på BF! Punkt slut! ;)

Svar på tråden December bebis 2013