• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Kan tänka mig ngr få sjusteringar, föda barn på lördag går oxå bra

Fredag fyller min far år, så då hoppar jag gärna över barna födande!

Varför kan man inte bara få lägga upp en planering i samband med BF o sen få köra på de? Så många blivande mammor som mått så mycket bättre..

Hur går de för er? Repan? MissKaos? Fiafunderar? O alla er andra?

• FiaFunderar

Ja det är mitt andra. Förra gick jag över 15 dagar 😔 Så jag tror denna dyker upp efter jul TYVÄRR

Eyeonly skrev 2013-12-17 07:52:29 följande:
    + 4 dagar :( min son kom 6 dagar över , kommer säkert få gå ännu längre nu ... Är de ditt andra ?

• MissKaos

Kommit endel brunt blod inatt. Slemmigt och jäkligt äckligt. Trött i/lätt öm i ryggen. Inga tecken på fl. Gör julskinka i ugnen nu. Högrevschili i slökokaren. Funderar på att koks knäck men den tar väl slut före jul isf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Här är det lugna gatan! Det första min karl sa till mig imorse när vi vaknade var: Ska du ha kvar det där du har i magen länge till? Jojo visst jag har gärna kvar "det" i några månader till! Not! Jag skulle vilja att hon kom senast imorgon annars kan hon vänta till nyår :)

Tuttiluttan skrev 2013-12-17 09:00:23 följande:
    Kan tänka mig ngr få sjusteringar, föda barn på lördag går oxå bra Fredag fyller min far år, så då hoppar jag gärna över barna födande! Varför kan man inte bara få lägga upp en planering i samband med BF o sen få köra på de? Så många blivande mammor som mått så mycket bättre.. Hur går de för er? Repan? MissKaos? Fiafunderar? O alla er andra?

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 09:29:15 följande:
    Här är det lugna gatan! Det första min karl sa till mig imorse när vi vaknade var: Ska du ha kvar det där du har i magen länge till? Jojo visst jag har gärna kvar "det" i några månader till! Not! Jag skulle vilja att hon kom senast imorgon annars kan hon vänta till nyår :)

Du vet att du får slå alla som kommer med sådana kommentarer va?

Jag har inget hopp om att vänta till efter nyåret. Bf+16 som sist är = julafton...

Igångsättningsdagen lördag närmar sig snabbt nu.
    Eyeonly skrev 2013-12-17 07:12:24 följande:
    Jag är så less, ger upp, denna bebis kommer aldrig ut !
    Jodå. Men det känns inte så.
    Emelius skrev 2013-12-16 22:10:38 följande:
    Inorse kl 01.31 föddes vår lilla flicka, frisk och alldeles underbar... :)
    GRATTIS!!

Är det ngn som vet hur det har gått för vår TS?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Vet att det går bra för ts. Hennes tjej växer så det knakar. Nu väntar jag bara på att jag ska få föda. 2 dagar kvar till bf. Hade många sd hela dagen och kvällen igår så jag trodde det skulle dra igång i natt. Men tji fick jag för det. Verkar väldigt lugnt idag. Ska till bm pp mitt förhoppningsvis sista besök. Har ju haft blodstrimmiga slemproppbitar som kom under dagen igår och ett flertal toabesök med fart på magen. Hoppas ni som gått över får vilken dag som helst!

MissKaos skrev 2013-12-17 09:43:22 följande:
    Du vet att du får slå alla som kommer med sådana kommentarer va? Jag har inget hopp om att vänta till efter nyåret. Bf+16 som sist är = julafton... Igångsättningsdagen lördag närmar sig snabbt nu.
    Eyeonly skrev 2013-12-17 07:12:24 följande:
    Jag är så less, ger upp, denna bebis kommer aldrig ut !
    Jodå. Men det känns inte så.GRATTIS!! Är det ngn som vet hur det har gått för vår TS?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-12-17 09:56:35 följande:
    Vet att det går bra för ts. Hennes tjej växer så det knakar. Nu väntar jag bara på att jag ska få föda. 2 dagar kvar till bf. Hade många sd hela dagen och kvällen igår så jag trodde det skulle dra igång i natt. Men tji fick jag för det. Verkar väldigt lugnt idag. Ska till bm pp mitt förhoppningsvis sista besök. Har ju haft blodstrimmiga slemproppbitar som kom under dagen igår och ett flertal toabesök med fart på magen. Hoppas ni som gått över får vilken dag som helst!

Åh du får peta in henne i tråden igen då.

Hoppas det sätter igång för dig då! Med sonen satte det igång ganska snart när det var sådär för mig Typ efter ett par dgr.
  • Sanktb

Jag är i en babybubbla just nu, min lilla bebis är jätte nöjd. Bara äter, sover och bajsar. Han har inte skrikit många minuter den första veckan av sitt liv, jag känner mig väldigt utvilad och förälskad.

Men jag har ett litet problem, jag vill inte dra med mig honom ut på affärer. Jag skulle behöva komma ut och handla lite julklappar, några har jag beställt på internet så det är klart. Vill inte att han ska få någon förkylning och bli hängig. Så jag får nog åka iväg en sväng själv och handla men det känns inte heller bra för jag vill vara med honom hela tiden.

• MissKaos
    Sanktb skrev 2013-12-17 10:16:55 följande:
    Jag är i en babybubbla just nu, min lilla bebis är jätte nöjd. Bara äter, sover och bajsar. Han har inte skrikit många minuter den första veckan av sitt liv, jag känner mig väldigt utvilad och förälskad.

Men jag har ett litet problem, jag vill inte dra med mig honom ut på affärer. Jag skulle behöva komma ut och handla lite julklappar, några har jag beställt på internet så det är klart. Vill inte att han ska få någon förkylning och bli hängig. Så jag får nog åka iväg en sväng själv och handla men det känns inte heller bra för jag vill vara med honom hela tiden.
    Förstår dig!
    JAg tycker def inte du ska ta med honom ut!! Kan du ta pappan till barnet eller en kompis med dig? Så kan dom vänta utanför affären medans du springer in? Om du vet vad du ska ha borde det ju gå snabbt.

Vad mysigt det låter föresten! ÅHH så mysigt
Svar på tråden December bebis 2013