• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Undrar hur det gått för Repan. Hon var ju riktigt på gång, borde vara bebis här nu??

• sarak

Min prins sov som en stock i natt! Somnade 22.00, sov till 01.00. Sedan vaknade JAG 04.30 och blev jätteorolig, 3,5 timme, så länge har han aldrig sovit! Han vaknade sedan kl. 05.00, sen sov han till strax efter 08.00!! Helt otroligt. Vi var ute en sväng till stallet och promenerade med hunden sedan på morgonen och han sov som vanligt som en stock i vagnen. Sen när vi kom in blev han orolig och har leget och tuttat på mitt bröst nu i flera timmar. Nu har han efter många om och men somnat om i bärsjalen. Lille plutt, snarkar som en hel karl! Och varm är han, pust. Men bäst att inte väcka den björn som sover...

• MissKaos
    sarak skrev 2013-12-17 13:52:09 följande:
    Undrar hur det gått för Repan. Hon var ju riktigt på gång, borde vara bebis här nu??

Hon ligger nog på BB nu!!

Varit och handlat. En personal hade "glömt" duscha på typ ett par veckor. Jag höll på att kräkas! Fy f*n vad äckligt. Halva butiken stank verklgein gammalt ingrott svett.. Sen, lite lagom vd kassan blev jag akut kissenödig. Jösses så hemskt! Han hem som tur var. Var riktigt orolig det skulle komma på golvet. Nu rör sig bebis lite -TACK! HAn måste ha lagt sig rätt på min blåsa.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    http://startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

Funderar på att sätta akupunkturnålar på dessa punkter samt GV20. Har använt samtliga innan men av andra orsaker (för att få ÄL den på handen är en som förstärker på baksidan kommer jag inte åt själv)

Lär väl inte skada eller?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Sitter och väntar på min tur in till tandläkaren , får världens panik, känner för att börja gråta, föder seriöst hellre barn igen nu på stört! :,(

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-17 15:05:49 följande:
    Sitter och väntar på min tur in till tandläkaren , får världens panik, känner för att börja gråta, föder seriöst hellre barn igen nu på stört! :,(

Tandplågaren är så vidrigt. KRAM!! Lycka till. Det är ok att ryta ihop, skyll på hormonerna!
  • sarak
    Nä, testa!!
    Jag har aldrig intresserat mig för akupunktur, eller ens trott något särskilt på det. Tills på förlossningen. Hon satte några nålar som skulle få mig att slappna av och kunna vila lite. Herregud vad effektivt det var, jag somnade mellan varje värk! Så coolt!
  • Crissie

Nu är min lilla Klara här! Hon höll tiden och föddes 3,5 timmar efter BF dagen. Snopet eftersom jag räknat med att gå över minst 14 dgr! Underbart att vara hemma och lära känna sin lilla goding!

• MissKaos
    sarak skrev 2013-12-17 16:08:29 följande:
    Nä, testa!!
    Jag har aldrig intresserat mig för akupunktur, eller ens trott något särskilt på det. Tills på förlossningen. Hon satte några nålar som skulle få mig att slappna av och kunna vila lite. Herregud vad effektivt det var, jag somnade mellan varje värk! Så coolt!

Det är det enda som verkligen fungerar mot min migrän...
Svar på tråden December bebis 2013