• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sanktb
    MissKaos skrev 2013-12-17 10:27:16 följande:
    Förstår dig!
    JAg tycker def inte du ska ta med honom ut!! Kan du ta pappan till barnet eller en kompis med dig? Så kan dom vänta utanför affären medans du springer in? Om du vet vad du ska ha borde det ju gå snabbt.

Vad mysigt det låter föresten! ÅHH så mysigt
    Jag bokade in farmor på torsdag :)
  • islandpeak

Nu är lillasyster här! Kl 10 bestämdes det att det skulle sättas igång med hinnsvepning. 11.45 tog de hinnorna. 13.30 dropp. 14.30 öppen 5 cm. Född 15.01 med två krystvärkar. 4735 g och 52 lång.

Trodde inte det kunde gå så snabbt. Nu känns det som jag är överkörd av ett tåg :) liten ligger på pappas mage och sover och jag tittar på, svårt att sova efter en sån här resa. Imorn åker vi hem till storebröderna :)

• moruri

Oj jäklar, där gick det undan! Grattis!!
    Själv är jag aptrött, sitter och ammar med såriga bröstvårtor och hemska eftervärkar. :( inte särskilt kul alls. Önskar lillen ville somna på mitt bröst istället, men lär väl ta ett tag. Aj aj aj

• islandpeak

Dessa j-vla eftervärkar.. Tar kål på en ju!! Vet att det är jättenyttigt, men man är liksom klar med dem :)

Ja det var ett rasande tempo! Behövde inte sy nåt och moderkakan lossnade samtidigt som hon kom ut nästan.

Det är fruktansvärt att föda barn, sett till smärtan, men efteråt.. Hur skulle man beskriva det? Det går inte, bara ren och skär kärlek

• Irlais

Moruri, testa amningsnapp så dina bröstvårtor får läka! Jag fick också sår och utan nappen hade jag så sjukt ont, men med så gjorde det nästan inte ont samt att de ger utrymme för läkning också.

• MariaOchNiklas

Nu är lilla Tyra äntligen här. Hon kom i raketfart efter 2, 5 timmars värkar och ut på 2 krystningar. Vi hann bara vara inne i 10 minuter tills att hon var ute. Blev inskrivna efter att hon kom ut ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • idiis

Bf idag, va igår på us å hade då helt omogen tapp. På kvällen rejäla värkar 5-10 min emellan. Somna vaknade vid 05 å haft 3-6 min mellan dem.. Kan de mogna så snabbt? Gjorde läk ngt vid us? Är kvar hemma än å väntar lite till, vill inte bli hemskickad.. Va tror ni?

• Felinne

Stort stort grattis till alla som fått sina små bebisar! Det är så skönt att höra att det faktiskt (peppar peppar) verkar ha gått bra för alla.

Min egen lilla bebis ligger fortfarande och myser i magen men det är ju bara max 2,5 veckor kvar till vi får träffas (om allt går bra) och det är verkligen en hissnande och fantastiskt känsla. Jag ser att det är många som verkar hänga upp sig på ett specifikt datum och jag är så glad över att jag från början har gått in med inställningen att bebisen kan komma precis när som helst men mest troligt är någon gång under ett fyraveckors spann (som för mig är 7/12 - 4/1) eftersom det gjort att jag inte känner samma "stress" (i brist på bättre ord) som flera härinne uttrycker. Jag antar att det är för att jag inte har ett så stort kontrollbehov men ett desto större "informationsbehov" som jag tänker på det här sättet. Ah, well. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här och det är ju lite sent att prata om egentligen, men kände bara att dela med mig lite av mina tankar den här morgonen.

Hoppas ni får en bra dag - med eller utan bebisar. Själv ska jag och min man fira hans lönehöjning och fixa klart de sista julklapparna. Kanske åka och kolla lite på en skötväska också för det känns ju som en bra grej att ha fixat innan ;)

Svar på tråden December bebis 2013