• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Eyeonly skrev 2013-12-18 08:00:54 följande:

Nån annan som dricker hallonbladste, är de till någon nytta? :)

Jag har druckit de sen den 1/12, men känner inte av ngt..
  • sarak
    Felinne skrev 2013-12-18 09:45:36 följande:
    Stort stort grattis till alla som fått sina små bebisar! Det är så skönt att höra att det faktiskt (peppar peppar) verkar ha gått bra för alla.

Min egen lilla bebis ligger fortfarande och myser i magen men det är ju bara max 2,5 veckor kvar till vi får träffas (om allt går bra) och det är verkligen en hissnande och fantastiskt känsla. Jag ser att det är många som verkar hänga upp sig på ett specifikt datum och jag är så glad över att jag från början har gått in med inställningen att bebisen kan komma precis när som helst men mest troligt är någon gång under ett fyraveckors spann (som för mig är 7/12 - 4/1) eftersom det gjort att jag inte känner samma "stress" (i brist på bättre ord) som flera härinne uttrycker. Jag antar att det är för att jag inte har ett så stort kontrollbehov men ett desto större "informationsbehov" som jag tänker på det här sättet. Ah, well. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här och det är ju lite sent att prata om egentligen, men kände bara att dela med mig lite av mina tankar den här morgonen.

Hoppas ni får en bra dag - med eller utan bebisar. Själv ska jag och min man fira hans lönehöjning och fixa klart de sista julklapparna. Kanske åka och kolla lite på en skötväska också för det känns ju som en bra grej att ha fixat innan ;)
    Fast jag vet inte om det är kontrollbehovet som gör denna "stress" över när bebisen ska komma. Jag tror snarare det beror på hur man mår i sin graviditet. Jag har normalt sett ganska stort kontrollbehov. Men jag kände inte att det var viktigt att min bebis kom på BF-dagen. Nu kom han iof 8 dagar innan. För min del hade han gärna fått vänta både 8 och ännu fler dagar. Men då mådde jag superbra som gravid, jobbade hela tiden, kunde träna, älskade min kropp... Om du har ont, kanske nästintill sängliggandes, känner att du inte kan få något vettigt uträttat om dagarna pga din graviditet så kan jag mycket väl tänka mig att varje "extra" dag känns som en evighet. Sedan är det ju lite roligare kan jag tänka om förlossningen startar av sig själv och slippa igångsättning, även om även en sån förlossning blir bra.

Åh vilken kul sak att fira! Låter som en bra onsdag för din del. Själva ska vi packa iväg oss till BVC nu, sen blir det träff med nya föräldragruppen. Spännande! 
  • Lina1990

Felinne: jag känner ingen stress över att få barnet såfort som möjligt utan att jag inte vill att barnet skall födas på jul för barnets skull. Inte roligt att fylla år då! Går gärna över till januari ist.

• MissKaos

Blir igångsatt först på söndag sammanbrott! Bm trodde han kommer innan. Tror inte jag

Mest oroad för julen och stora killen. Han serså fram emot det. Tomten ska komma..

Resten av slemmisen kom inatt/på morgonen inkl blidstrimmor. Därav att bm tror det ska komma igång sä

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-18 11:27:21 följande:

Blir igångsatt först på söndag smile4.gif sammanbrott! Bm trodde han kommer innan. Tror inte jag

Mest oroad för julen och stora killen. Han serså fram emot det. Tomten ska komma..

Resten av slemmisen kom inatt/på morgonen inkl blidstrimmor. Därav att bm tror det ska komma igång sä

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Usch, jag tycker så synd om dig!! :/ Håller alla tummar och tår för att bebis vill ut innan!!
  • moruri

Irlais: jag har amningsnapp hemma men jag får liksom inte till de att funka, de bara glider av, riktigt dryga! Brukar ju lägga dig efter några dagar, nu får jag köra profylaxandning de första sekunderna, haha! Ajaj!

Kämpa på alla som fortfarande väntar! Värt all väntan i världen

• MissKaos
    IdaJ skrev 2013-12-18 12:41:43 följande:
    Usch, jag tycker så synd om dig!! :/ Håller alla tummar och tår för att bebis vill ut innan!!

JAg vill bara gråta nu!
    Förra året fick stackars sonen magsjuka på julafton. Han åt ingenting, inte ens godis! Sen spydde han ner mig och sig och hela sängen.. Och iår.. Han längtar så efter sitt syskon. MIN plan var ju att ok senast lördag: Då hinner vi sannolikt hem!! Så får tomten komma och han får fira med sin familj mina föräldrar kommer ner från Jönköping och min bror från Sthlm. Hur blir det nu.. DOM firar jul HÄR. Jag på BB.. mysigt med bebisen men jag vill ju fira jul med sonen med ju.. Känns ändå som "bästa chansen" att låta dom sätta igång det på söndag så har man en LITEN chans att få åka hem på julafton.  Men jag kommer väl få en helvetsförlossning pga igångsättning. EN som tar tid, massa brodyr och blir tvungen ligga kvar.

GNÄLLER! Men jag orkar inte ens låssas vara positiv nu!
Svar på tråden December bebis 2013