• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Miss kaos jag fattar exakt hur jävligt det känns. Vi har ju samma BF och samma igångsättningsdag. Hade ställt mig in på att det kunde bli så här men ville det inte. Fattar inte att de är så jävla stenhårda med igångsättning vad spelar det för roll lördag eller söndag. Du ska inte dricka ricinolja? Jag vet att det inte är att rekommendera men tycker så fruktansvärt synd om dig! Julen är barnens högtid och som mamma vill man ju fira med sitt barn och se glädjen och närvara. Kram!

• Tuttiluttan

Väntar på min bm nu.. Hoppas hon sveper som aldrig förr nu så tösen kommer på utsatt tid imorgon

Eller iaf håller mammas o pappas planering att komma i helgen

• IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-18 13:07:50 följande:

JAg vill bara gråta nu!
    Förra året fick stackars sonen magsjuka på julafton. Han åt ingenting, inte ens godis! Sen spydde han ner mig och sig och hela sängen.. Och iår.. Han längtar så efter sitt syskon. MIN plan var ju att ok senast lördag: Då hinner vi sannolikt hem!! Så får tomten komma och han får fira med sin familj mina föräldrar kommer ner från Jönköping och min bror från Sthlm. Hur blir det nu.. DOM firar jul HÄR. Jag på BB.. mysigt med bebisen men jag vill ju fira jul med sonen med ju.. Känns ändå som "bästa chansen" att låta dom sätta igång det på söndag så har man en LITEN chans att få åka hem på julafton.  Men jag kommer väl få en helvetsförlossning pga igångsättning. EN som tar tid, massa brodyr och blir tvungen ligga kvar.

GNÄLLER! Men jag orkar inte ens låssas vara positiv nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Förstår helt varför du inte orkar vara positiv! Vem hade orkat det liksom? Jag hade ångest för att fira jul på BB, och då har inte jag barn sen innan, så förstår om din är 100 gånger värre! :/

Jag hoppas verkligen att bebis kommer snart så att ni får vara hemma med storebror och fira jul!
  • MariaOchNiklas

Jag förstår din känsla till 100 % har haft världens panik och ångest över att bebis skulle komma på julafton. Hade gjort så ont i mammahjärtat att inte få vara med alla sina barn på just den dagen. Jag håller tummarna för att det blir en snabb förlossning när den väl kommer igång så du får åka hem till sonen ♥

MissKaos skrev 2013-12-18 13:07:50 följande:
    JAg vill bara gråta nu! Förra året fick stackars sonen magsjuka på julafton. Han åt ingenting, inte ens godis! Sen spydde han ner mig och sig och hela sängen.. Och iår.. Han längtar så efter sitt syskon. MIN plan var ju att ok senast lördag: Då hinner vi sannolikt hem!! Så får tomten komma och han får fira med sin familj mina föräldrar kommer ner från Jönköping och min bror från Sthlm. Hur blir det nu.. DOM firar jul HÄR. Jag på BB.. mysigt med bebisen men jag vill ju fira jul med sonen med ju.. Känns ändå som "bästa chansen" att låta dom sätta igång det på söndag så har man en LITEN chans att få åka hem på julafton.  Men jag kommer väl få en helvetsförlossning pga igångsättning. EN som tar tid, massa brodyr och blir tvungen ligga kvar. GNÄLLER! Men jag orkar inte ens låssas vara positiv nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • tåg

Har haft några mensvärksliknande värkar nu ett tag. vågar knappt skriva det, hoppas hoppas att det är på riktig! fick aldrig värkar som satt i ryggen med första barnet så jag hoppas att det är samma nu. spännande! bf +6 idag

• MissKaos

Plopps80 skrev 2013-12-18 13:59:40 följande:
    Miss kaos jag fattar exakt hur jävligt det känns. Vi har ju samma BF och samma igångsättningsdag. Hade ställt mig in på att det kunde bli så här men ville det inte. Fattar inte att de är så jävla stenhårda med igångsättning vad spelar det för roll lördag eller söndag. Du ska inte dricka ricinolja? Jag vet att det inte är att rekommendera men tycker så fruktansvärt synd om dig! Julen är barnens högtid och som mamma vill man ju fira med sitt barn och se glädjen och närvara. Kram!

Nej, jag riskerar inte hälsan. Kan ju var skitfarligt med ricinolja. Även om det är frestande.. Men man kan bli rejält uttorkad av det. Däremot funderar jag på att ringa upp till Atenanthal och be om enhinnsvepning till. Eller kommer dom bara tycka jag är jobbigt.. JAg tycker med det känns så hårt. Dom kunde ju gjort det på fredag, vill dom ha fullt på BB på helgen själva? Tycker det skulle va gött för dom att göra bort lite jobb innan..
    IdaJ skrev 2013-12-18 14:07:11 följande:
    Förstår helt varför du inte orkar vara positiv! Vem hade orkat det liksom? Jag hade ångest för att fira jul på BB, och då har inte jag barn sen innan, så förstår om din är 100 gånger värre! :/
    Jag hoppas verkligen att bebis kommer snart så att ni får vara hemma med storebror och fira jul!

MariaOchNiklas skrev 2013-12-18 14:09:16 följande:
    Jag förstår din känsla till 100 % har haft världens panik och ångest över att bebis skulle komma på julafton. Hade gjort så ont i mammahjärtat att inte få vara med alla sina barn på just den dagen. Jag håller tummarna för att det blir en snabb förlossning när den väl kommer igång så du får åka hem till sonen ♥
    TACK tjejer!! Känns skönt att höra att jag inte bara är fånig.. Det gör verklgeinont i "mammahjärtat" att min stora ska vara utan mamma på julafton. Och att jag inte får se honom bli glad/rädd för tomten.. och för sina julklappar...
    Tuttiluttan skrev 2013-12-18 14:01:07 följande:
    Väntar på min bm nu.. Hoppas hon sveper som aldrig förr nu så tösen kommer på utsatt tid imorgon
    Eller iaf håller mammas o pappas planering att komma i helgen
    Lycka till!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Eyeonly skrev 2013-12-18 13:43:08 följande:
    Är oxå bara "stressad " över att barnet ska behöva komma under julen!

Förstår det! Hoppas du får antingen nu idgarna då, eller får gå över till efter...
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-18 13:15:51 följande:
    Misskaos - usch, jag tycker synd om dej!! Nu får ungen din ta å komma ut. Helst innan denna dag är slut!!

Vilken dröm!
  • MissKaos

Men hur går det för Repan??
    Nu var det ju en evighetsen hon var  i tråden!

• Repan

Lilla bebisen kom till oss den 16e efter lång o svår FL som avslutades med sugklocka. Jag klarade mig med grad 2 bristning men sprack djupt o förlorade 1 liter blod. Syddes på operation av två läkare.

Hämtar oss långsamt. Liten var stor ! 4,6 kg, 55 cm o 38 i huvudomfång.

Svar på tråden December bebis 2013