• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag tackade nej till hinnsvepning idag. Är inte ett dugg intresserad av att förlossningen kanske startar pga den idag eller imorgon...

Är på BF+9 idag

Fick en tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Har hon inte kommit tills dess så väljer vi att inte sättas igång den helgen heller om allt ser bra ut...

Går gärna längre och att kroppen får sätta igång själv...

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-23 21:15:09 följande:

Jag har lagt ner alla tankar på att föda detta år. Nu får hon gärna stanna inne till 1/1. :)

Hihi samma här :)
  • tåg

Nä nu är jag på gång! Andas genom starka Värkar nu. haha, femte gången gillt typ

• nexie
    FiaFunderar skrev 2013-12-23 20:51:09 följande:
    Jag tackade nej till hinnsvepning idag. Är inte ett dugg intresserad av att förlossningen kanske startar pga den idag eller imorgon... Är på BF+9 idag Fick en tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Har hon inte kommit tills dess så väljer vi att inte sättas igång den helgen heller om allt ser bra ut... Går gärna längre och att kroppen får sätta igång själv...

Så tänkte jag också förra veckan och det var helt rätt för mej! Var inne på kontroll söndag den 15, var då 42+0. Tackade nej till igångsättning. Samma kväll startade det spontant med att vattnet gick hemma. 2,5 timmar senare låg en liten kille på min mage :)
  • MissKaos

Stora barn går ner lite mer! Vår godbit har inga reserver hon är öång till sin vikt men hon ammar och äter vsrenda droppe ersättning hon får! Ammar på nätterna -inatt ammade honni sömnen varannan timme. Ammar och ger ersättning efteråt varannan timme dagtid. Vägning på fredag. Känns ok! Skönt med en läkare och bvc sköterska som sa gå på känsla! Så nu testar vi detta tills fredag. Tror mjölken börjsr komma nu, ser ut som jag fick plastikkirurgi inatt ich spännervlite högst upp i brösten!

Min sötis är mefblite svullen och såg litet sår på blygdläppen. Smörjt lite och ska ha koll. Får visa på fre om det inte lagt sig. Lite spökmens med. Så ngt äter hon från mig!

islandpeak skrev 2013-12-23 17:22:15 följande:
    Vår lilla loppa gick ner 400 g första 3 dagarna, men då hon var så stor, 4735 g, så var det okej. Idag var vi tillbaka för att väga och kolla snippan få hade hon gått upp 80 g till 4460 g och nu hade svullnaden i snipp lagt sig. Så ok i rumpan lagom till jul sex dagar gammal :)

Amningen funkar kanon, men de vill att hon äter var tredje timma och toppar med lite ersättning pga hennes storlek. Hon är helt fantastiskt enkel att ha att göra med! Sover och äter hela dagarna, har dock vänt på dygnet :) hennes vaken- och "orolighetsperiod" är mellan 01-04... Men vi turas om att ta nätterna och sover på dagarna så det går ingen nöd på oss.

Storebröderna är ljuvliga! De är så måna om lillasyster och är så snälla mot mig som är strandsatt i soffan med ammande bäbis. De hämtar saker och grejar :)

Ren och skär kärlek!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11

God Jul tjejer! I söndags kom vår underbara lillasyster. Fl gick jättebra och ganska snabbt! Jag har dock gbs vilket kan gå över till bebisen under fl. Så de ville ha oss under uppsikt i 48 h. Vilket är slut idag vid lunch! Så hem till storasyster som jag saknar nåt kolossalt och fira jul med min fina familj!!

• Plopps80
    Elsapelsa11 skrev 2013-12-24 10:41:58 följande:
    God Jul tjejer! I söndags kom vår underbara lillasyster. Fl gick jättebra och ganska snabbt! Jag har dock gbs vilket kan gå över till bebisen under fl. Så de ville ha oss under uppsikt i 48 h. Vilket är slut idag vid lunch! Så hem till storasyster som jag saknar nåt kolossalt och fira jul med min fina familj!!

Grattis!!! Vad är gbs?
Svar på tråden December bebis 2013