• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

Hoppas ni alla haft en underbar jul!

Här var den bra fram till min man inatt vart magsjuk. Är såklart livrädd för att bli smittad. Rädd att vår son blir dålig och jag är orolig över hur amningen fungerar om jag blir sjuk. Någon som hade magsjuka med en liten bebis? Han är 4 veckor imorgon.

• Repan

Grattis till nya julbebisarna!

Hoppas allt går bra tåg o att det inte var allt för traumatiskt!

• Plopps80
    Elsapelsa11 skrev 2013-12-25 01:57:41 följande:
    Plopps, gbs är en slags streptockocker som man tydligen kan gå runt och ha. Det visade sig i ett av de urinproverna jag gjorde för uvi att jag hade det. Och har mamman gbs så ska hon få antibiotika under förlossningen som på så vis går över till bebisen och skyddar den. Nu gick min förlossning ganska snabbt och de har en gränstid på hur länge de vill att antibiotikan ska ha varit i mamman (2h) men det "missade" vi med en kvart. Så vi fick stanna för koll i 48h. Men nu är vi hemma då allt såg bra ut!:)

Aha Skönt att allt såg bra ut!
    Nov13 skrev 2013-12-25 06:28:54 följande:
    Hoppas ni alla haft en underbar jul! Här var den bra fram till min man inatt vart magsjuk. Är såklart livrädd för att bli smittad. Rädd att vår son blir dålig och jag är orolig över hur amningen fungerar om jag blir sjuk. Någon som hade magsjuka med en liten bebis? Han är 4 veckor imorgon.

Blir du smittad kan inte bebisen få magsjukan om du ammar eftersom det bildas antikroppar i mjölken. Hur du fixar att amma beror på hur sjuk du blir. Man kan ju bli uttorkad vid magsjuka och det är svårt att vätska upp sig eftersom man förlorar så mycket vätska. Hur länge sedan är det din man insjuknade? Inkubationstiden är 48 timmar.
  • Nov13

Han vart sjuk halv tre i natt. Drygt 2 dygn efter vi hade besök av en familj som fint kläckte ur sig att dom just varit hos n

• Nov13

Allt kom inte med...
    Dom hade varit hos några där det låg folk och spydde. Förstår inte varför man då åker vidare till andra utan att varna...
    Hade aldrig träffad dom då.
    Fick just veta att min familj vi firade med igår ligger nerbäddade och mår illa så antagligen får dom också det.
    Får sån ångest av magsjuka!

• sarak
    Nov13 skrev 2013-12-25 09:53:15 följande:

Allt kom inte med...
    Dom hade varit hos några där det låg folk och spydde. Förstår inte varför man då åker vidare till andra utan att varna...
    Hade aldrig träffad dom då.
    Fick just veta att min familj vi firade med igår ligger nerbäddade och mår illa så antagligen får dom också det.
    Får sån ångest av magsjuka!

Men fy vad dåligt, speciellt när ni har en ny bebis! Hoppas du klarar dig!
  • Catis

Grattis till alla bebisar! 

Hela vår familj hade magsjuka i början på förra veckan. 
    Lilla Olivia var då två veckor då hon kräktes och fick diarré. Vi hade kontakt med barnjouren på 1177 under kvällen och matade henne med tesked var femte minut under de första dygnet. Vi hade turen med oss och hon fick dagen efter behålla sin mat. Och diarrén försvann samma dag och de blev vanligt bajs igen.
    Hade hon fortsatt att vara dålig hade vi åkt in med henne. Men med barnjouren i telefonen så kändes de tryggt.
    De va en tuff natt då man behövde mata så otroligt ofta.

Man blir ju lite orolig då de är så små!

• MissKaos

Sitter i soffan med en sovande bebis. Täbkte mata henne men det tänkte inte hon.. blöjbyte kanske så hon vaknar till. Ersättning förrs målet ville hon inte ha. Men nu har mjölken runnit till tror jag. Vill hon ska äta varannan-tredje timma dagtid så hpn blir mätt och vi slipper ers kladdandet. Ammat henne i sömnrn inatt ett par ggr. Mina bröst svider nu. Dax väcka bebisen.Vad hon sover gott.. vaken korta stunder och kikar sen öter och sover hon.boch blir arg vid blöjbyte..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Grattis till alla underbara "julklappar"

Vilken härlig jul!

BF+11 idag och det känns inte som att nånting är på gång! Jag har två envisa ungar verkar det som eftersom den första kom på BF+15... Det måste vara sambons gener

Ha en fortsatt trevlig jul allihopa! Jag ska krypa ner i sängen och försöka få nån timmas sömn. Ikväll blir det mera julfirande <3

Svar på tråden December bebis 2013