• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • tåg

En kvart innan julafton föddes lillebror med urakut snitt pga låga hjärtljud. nu mår alla bra men får fira jul på bb denna gång (:

• Plopps80
    tåg skrev 2013-12-24 14:30:20 följande:
    En kvart innan julafton föddes lillebror med urakut snitt pga låga hjärtljud. nu mår alla bra men får fira jul på bb denna gång (:

Gud vad jobbigt. Urakut snitt är inget man önskar sig hoppas julafton blir bra ändå. Grattis!
  • FiaFunderar

God jul alla gravida och icke gravida :)

Här är vi väldigt glada att vi fick fira jul hemma ihop <3

Nu kan väntan på lillasyster börja igen :)

• sarak

Grattis!! Hoppas ni haft en bra julafton på bb
  • MissKaos

Oj! Vad jobbigt. . Hoppas ni mår bra. Ktäram o grattis till bebisen!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11

Plopps, gbs är en slags streptockocker som man tydligen kan gå runt och ha. Det visade sig i ett av de urinproverna jag gjorde för uvi att jag hade det. Och har mamman gbs så ska hon få antibiotika under förlossningen som på så vis går över till bebisen och skyddar den. Nu gick min förlossning ganska snabbt och de har en gränstid på hur länge de vill att antibiotikan ska ha varit i mamman (2h) men det "missade" vi med en kvart. Så vi fick stanna för koll i 48h. Men nu är vi hemma då allt såg bra ut!:)

• pyysen

Med endast 28 min kvar av julafton så anlände våran Lilla Elsa (så att det fanns en till Elsa här oxå) :) blev igångsatt på måndagsmorgonen för att mogna min då helt stängda livmodertapp. Julaftonsmorgon var jag öppen 4cm och kl. 22:30 10cm och ingen kant. Krystade i 1h. (Förstföderska) då ville dom ta hjälp av sugklockan men då tänkte jag "nej fy tusan skall ingen klocka tas i bruk här" krystade en gång till då läkaren stod i dörröppnigen och då kom Elsa. Våran vackra Elsa! Den bästa "julklappen" nånsin. Sambon som har sjukhusfobi klarade allt strålande. Mycket stolt över honom.

• Tuttiluttan

Grattis till alla ny anlända bebisar!

Vilken underbar jul, är så lycklig för min lilla flicka <3

Heja alla ni som än väntar, snart snart är dom här!

Svar på tråden December bebis 2013