• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Jag är helt fascinerad av bebis beslutsamhet att ligga nära mig. Försöker lägga honom en bit ifrån mig i sängen. Sover han djupt går det ju bra. Sover han inte skriker han antingen alternativt börjar han mycket målmedvetet kravla mot mig. Det tar lite tid, men han tar sig fram. Samma när han vaknar på natten, antingen (oftast) vaknar jag av att han grymtar och gnäller. Men ibland vaknar jag av att han i tysthet har kravlat dom dm det är mellan oss och börjar böka och leta bröst. Tycker det är så rörande. Jag vill också ha närheten

• FiaFunderar

Jaha ni tjejer!

Inne på förlossningen kl 15.30. Fick lustgas direkt som hjälpte mig bra genom värkarna.

Ryggbedövning kl 16.30 - himmelriket i ca 1 timma och en kvart.

Sen började värkarna att kännas lite igen och jag tog åter igen lustgas.

Sen small det bara till och krystvärkarna kom så vi fick ringa på klockan så det kom personal. 3 krystvärkar senare var hon ute. Kl var då 18.27

Så 3 timmar inne på förlossningen och jag tror nog att jag precis var med om en drömförlossning

Lisen väger 4120g och är 54 lång

Har hängt vid bröstet sen hon kom ut nästan haha

• Sunnza
    FiaFunderar skrev 2013-12-27 21:39:46 följande:
    Jaha ni tjejer!
    Inne på förlossningen kl 15.30. Fick lustgas direkt som hjälpte mig bra genom värkarna.
    Ryggbedövning kl 16.30 - himmelriket i ca 1 timma och en kvart.
    Sen började värkarna att kännas lite igen och jag tog åter igen lustgas.
    Sen small det bara till och krystvärkarna kom så vi fick ringa på klockan så det kom personal. 3 krystvärkar senare var hon ute. Kl var då 18.27
    Så 3 timmar inne på förlossningen och jag tror nog att jag precis var med om en drömförlossning

Lisen väger 4120g och är 54 lång
    Har hängt vid bröstet sen hon kom ut nästan haha
    åh grattiis :D visste det att du skulle född idag :D 
  • Jis

Stort stort grattis. Lisen var lika ståtlig som min Stella, bra där

• Tuttiluttan

Grattis Fiafunderar till Lisen

Här hemma försöker vi hitta lite rutiner, inte så lätt.. Men sakta så lär jag känna min lilla flicka mer och mer.

När de gäller amningen så har den inte riktigt kommit igång, hon blir inte mätt på de jag har.. Köpte hem ersättning o gav henne lite av de och en helt ny bebis trädde fram! Skönt för henne att hon blir mätt, men jag som mamma känner mig hemsk som inte kan ge henne så pass mycket mat som hon behöver..

Så just för stunden så del ammar jag, jag kämpar verkligen för att få igång de för jag vill verkligen att de ska fungera!

Har ni ngr tips på vad jag kan göra?

• Jis

Tuttiluttan, jag hade samm med storebror och m Stella. Min mjölk gjorde dom inte mätta. Fick ge ersättning och då blev dom mätta och nöjda. Med Walle så tyckte jag d var så hemskt att inte kunna mätta mitt barn m min mat, men nu så inser jag att det var ok. Han blev mätt och glad och jag kunde släppa stressen över amningen. Att ta beslutet att sluta m amningen igår med Stella kändes ok, hon blir inte mätt och blir arg å vill inte ta bröstet. Å jag känner att sålänge hon går upp i vikt (fick påbackning på bvc sist, hon går upp för dåligt!) och mår bra så kör vi vidare på ersättning. Vad jag vill säga är: hellre en glad mamma å bebis med ersättning än en hungrig bebis å stressad mamma som försöker amma. Kram!

• Förstaförsökaren26

Då vad BF+13 här då! Gaaaah :( Men tänkte lite som så att visst fick både du Misskaos och du Fiafunderar era bebisar på BF+13/14?? Det här med att bli igångsatt känns inte så lockande....

Svar på tråden December bebis 2013