• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Eller som min son! Han sitter jämte och klsppar när hon äter eller lägger sig då elsa ligger mellan oss i sängen på morgonen när jag liggammar. Då kan han gosa. Han vilm g

Ha en till bebis. Frågade var den ska ha sitt rum? Bygg ett sa han då. Eller så får den bo o erat rum... sötnos!

Plopps80 skrev 2013-12-28 11:53:55 följande:
    Tuttiluttan bebisen och mamman är i symbios med varandra i början. Du är maten och tryggheten. Han får ge sig till tåls. Jag har inte velat släppa ifrån mig Ludwig alls. Men nu är han 5 veckor och jag släpper kontrollen mer och mer. Du har burit barnet i 9 månader du ska amma mkt så att mjölken kommer igång. Hälsa mannen att det inte kommer vara så här för evigt utan bara den första tiden. Tänk sen när bebisen blir äldre och äter mat och dricker välling då kan du ta en heldag på stan och mannen får mysa hela dagen. Han får ta bebisen när du inte ammar eller när hon somnat. Så är det när bebisen är liten.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Sarak: framfall låter inte så jättekul. Däremot känner jag ingen sorg över min hängmage full med bristningar längre, vem fan kunde brytt sig mindre? Jag lever och min bäbis lever.

• Plopps80

Varit på jul på Liseberg idag. Ludwig sov 5 timmar i sträck. Fick väcka honom på ett café och amma sen somna han om igen. Smidigt

• MissKaos
    Hej krär en ursäkt för att shoppa va? (Och nä dom där kläderna är bytta. Och min tröja. Vårat lakan. Hennes lakan.tur vi köpte maskin med extra stor trumma)

Elsa En vecka och en dag. Sover sött i babysittern. I spjälisen sover hon ca 15min. I den här timmar.. Den står på medar så den gungar lite när hon rör sig, kanske är det sövande?

Har fått en kräkbebis.. Oj oj vad hon kräks.. Alltså -det är inte ngt jag oroar mig över men det är tur vi har stor tvättmaskin! Mjölken har runnit till minst sagt, och hon är lite glupsk. Så får hon lite hicka eller så slår överfyllnadsskyddet till *blurp* Och så bajsas det. Hon fiser ju värre än vad gubben gör efter ärtsoppa.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-29 11:57:42 följande:
    Misskaos - Vilken sötnos! Är måttligt avundsjuk kan jag säga. Är på BF+14 nu :S

Ja hon är löjligt söt! Särkilt när hon inte är nerspydd..
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-29 11:38:37 följande:
    Elsa En vecka och en dag. Sover sött i babysittern. I spjälisen sover hon ca 15min. I den här timmar.. Den står på medar så den gungar lite när hon rör sig, kanske är det sövande? Har fått en kräkbebis.. Oj oj vad hon kräks.. Alltså -det är inte ngt jag oroar mig över men det är tur vi har stor tvättmaskin! Mjölken har runnit till minst sagt, och hon är lite glupsk. Så får hon lite hicka eller så slår överfyllnadsskyddet till *blurp* Och så bajsas det. Hon fiser ju värre än vad gubben gör efter ärtsoppa.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Gullig Ludwig är i 5 veckorssprånget nu. Märks för han kräver mer närhet b
  • islandpeak

SötElsa :) Ingrid pruttar som bara den oxå, dock bajsar hon inte så ofta, varannan dag typ, men desto fler kissblöjor. Andra natten i rad hon sover hela natten i sin säng! Ganska skönt!! Hon är orolig som 17 mellan 19-00, äter och vill vara nära. Den somnar hon vid 00 och äter vid 3, sen somnar hon om och äter vid 6-7 igen. Då vaknar storebröderna och de och pappa går upp och vi lägger oss och sover till 9 igen. Himla smidig är hon :)

Mannen har blivit sjuk, feber och halsont, typ influensa. Jag är vaccinerad mot säsonginfluensan när jag var gravid, då har hon fått lite skydd, men hur stor är risken att hon ska åka på nåt? Bröderna kommer ju komma hem med allt möjligt från dagis med tiden, men så länge hon ammas och har kvar antikroppar fr graviditeten och förlossningen så borde det väl inte vara nån fara?

• Repan

En nyvaken skrutt som inatt mellan 23-09 bara sov 2 1/2 timme.

Zzzzzz..... :)

• Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-12-28 10:05:16 följande:
    Hon är 6dagar, hon får alltid tömma brösten först, sen märker jag om hon vill ha mer. Innan natten kräver hon mer, är precis som om mina bröst är tomma då, hon blir så arg, ledsen o otröstlig.. Under dagen är hon betydligt mer tillfredsställd med bara bröstet!

Min första vecka som mamma har varit väldig känslosam, gråtit mycket, känt mig lycklig, ledsen, oroad osv.. O detta med amningen har stressat upp mig o gjort de hela ännu mer känsloladdat!
    Jag grät varje kväll i 7 dagar, över förlossningen, innan mjölken rann till o innan vårtorna slutade göra så ont, över skräcken att ha "ensamt" matansvar osv.

Nu är han två veckor i morgon, gråter varannan/tredje dag ;)
Svar på tråden December bebis 2013