• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    FiaFunderar skrev 2013-12-27 21:39:46 följande:

Jaha ni tjejer!

Inne på förlossningen kl 15.30. Fick lustgas direkt som hjälpte mig bra genom värkarna.

Ryggbedövning kl 16.30 - himmelriket i ca 1 timma och en kvart.

Sen började värkarna att kännas lite igen och jag tog åter igen lustgas.

Sen small det bara till och krystvärkarna kom så vi fick ringa på klockan så det kom personal. 3 krystvärkar senare var hon ute. Kl var då 18.27

Så 3 timmar inne på förlossningen och jag tror nog att jag precis var med om en drömförlossning smile1.gif

Lisen väger 4120g och är 54 lång

Har hängt vid bröstet sen hon kom ut nästan haha

Grattis! Måste vara fantastiskt att få föda så.
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 00:23:44 följande:

Då vad BF+13 här då! Gaaaah :( Men tänkte lite som så att visst fick både du Misskaos och du Fiafunderar era bebisar på BF+13/14?? Det här med att bli igångsatt känns inte så lockande....

Japp BF+13 blev det födelsedag här
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 01:50:49 följande:

Fiafunderar- man ska med andra ord inte sluta hoppas? :) hade du några känningar innan det satte igång?! Å hur mår ni nu?

Nej inga känningar alls. Vaknade kl 9.30 på morgonen. Gick upp. Tog på mig kläder och åkte till svärmor för att hämta hem dottern. När jag var där så kände jag att jag hade lite ont i magen och sa till henne, lite på skoj, att det händer säkert idag

Hem igen och gjorde frukost till hela familjen. Då sa jag till sambon att jag får faktiskt lite ont i tjejmagen med jämna mellanrum.

Sen kom min bästa kompis med sin dotter och lekte lite och vi bytte julklappar.

Vid 13.30 sa jag till sambon att jag måste testa att klocka värkarna.

De kom med ca 3-6 minuters mellanrum. Inga problem att andas igenom dem.

Kl 14.30 åkte barnen till sin farmor igen och vi la oss i vardagsrummet och klockade lite till. Kl 15.00 sa jag att nu måste vi in...

Jag hade ingen slempropp som gick eller något annat ont innan detta. Det bara kom som ett brev på posten (precis som med dottern på BF+13)
  • MissKaos

Du är en bra mamma som ger ditt barn mat! Båda mina har fått ersättning ibban mjölken rann till. Tacksam att bo dår vattnet är rent så möjligheten finns! Amma före ers bara så ger du amning god chans. Hur gammal är hon?

Tuttiluttan skrev 2013-12-27 23:56:31 följande:
    Grattis Fiafunderar till Lisen

Här hemma försöker vi hitta lite rutiner, inte så lätt.. Men sakta så lär jag känna min lilla flicka mer och mer.

När de gäller amningen så har den inte riktigt kommit igång, hon blir inte mätt på de jag har.. Köpte hem ersättning o gav henne lite av de och en helt ny bebis trädde fram! Skönt för henne att hon blir mätt, men jag som mamma känner mig hemsk som inte kan ge henne så pass mycket mat som hon behöver..

Så just för stunden så del ammar jag, jag kämpar verkligen för att få igång de för jag vill verkligen att de ska fungera!

Har ni ngr tips på vad jag kan göra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen

Första natten hemma med lilla Elsa har gått och jag är kär ♡ Hon är ju så snäll och ljuvlig. Hon äter med ca. 2-3h imellan och mjölken finns det gott om. :) Min lilla räka sover mest hela tiden så jag är helt utvilad nu. Det är så skönt!

• FiaFunderar
    pyysen skrev 2013-12-28 09:18:28 följande:

Första natten hemma med lilla Elsa har gått och jag är kär ? Hon är ju så snäll och ljuvlig. Hon äter med ca. 2-3h imellan och mjölken finns det gott om. :) Min lilla räka sover mest hela tiden så jag är helt utvilad nu. Det är så skönt!

Vad skönt för er!

Vi är på väg hem nu. 17 timmar efter inskrivning på förlossning. Nu ska vi hem och mysa och sova och se hur storasyster Leonora reagerar på lillasyster Lisen
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2013-12-27 21:39:46 följande:
    Jaha ni tjejer!
    Inne på förlossningen kl 15.30. Fick lustgas direkt som hjälpte mig bra genom värkarna.
    Ryggbedövning kl 16.30 - himmelriket i ca 1 timma och en kvart.
    Sen började värkarna att kännas lite igen och jag tog åter igen lustgas.
    Sen small det bara till och krystvärkarna kom så vi fick ringa på klockan så det kom personal. 3 krystvärkar senare var hon ute. Kl var då 18.27
    Så 3 timmar inne på förlossningen och jag tror nog att jag precis var med om en drömförlossning

Lisen väger 4120g och är 54 lång
    Har hängt vid bröstet sen hon kom ut nästan haha
    Åh vad härligt, stort grattis!!
  • nexie
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 00:23:44 följande:
    Då vad BF+13 här då! Gaaaah :( Men tänkte lite som så att visst fick både du Misskaos och du Fiafunderar era bebisar på BF+13/14?? Det här med att bli igångsatt känns inte så lockande....

Jag fick bf+16..... Var inne bf+15 för att sättas igång. Eftersom jag inte ville det åkte vi hem igen efter att de kollat att allt såg bra ut (fostervattenmängd, hjärtljud, mitt blodtryck...) Så vill man inte så måste man ju inte. Självklart hade fe ju fått starta det om det behövts för bebisens bästa. Vi valde som sagt att åka hem, samma kväll gick vattnet hemma i soffan vid 23.00, värkar strax efter 01.33 låg han på min mage. Så 2,5 timme från första känning. Jag är ganska glad att jag fattade beslutet att åka hem istället för igångsättning!!
Svar på tråden December bebis 2013