• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Dropparns är bra! Lite magknip tror jag de flesta bebissr har.

Min skitinge! 4bajsböjor igår kv. 2inatt. Ja något äter hon! Vägning idag. Spännande

Jis skrev 2013-12-26 21:46:45 följande:
    Vi kör med Sempers magdroppar, tycker de funkar bra på Stella. Fast hon har fortfarande ont i magen då å då. Drar upp benen och blir ledsen ska man testa Minifom? Eller?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludwig sov i sin säng till 02:30 i natt! Han somnade 22 i famnen och 23 la mannen ner honom i sängen. 02:30 vaknade han och åt och då fick han ligga kvar i min säng. Sen åt han 3 ggr mellan 05:30-09:30. Jag sov rätt oroligt när han sov i egen säng men det är väl en vanesak. Gjorde som du sa miss kaos. Lindade in honom i en filt som han somnade i och sedan la ner honom med. Då blev det inte kallt.

• Repan

Inatt sov vi 23-08 med två blöjbyten (frun) och två amningspauser (jag såklart. Sen åt vi igen o sov till 11 :)

• moruri

Värsta av det värsta har hänt. Min sambos syster dog idag då hon skulle föda barn. Finns inga ord. Sorgen är så jäkla tung. Vet inte om deras son överlevde... Jävla piss afrika..

• sarak
    moruri skrev 2013-12-27 11:28:47 följande:
    Värsta av det värsta har hänt. Min sambos syster dog idag då hon skulle föda barn. Finns inga ord. Sorgen är så jäkla tung. Vet inte om deras son överlevde... Jävla piss afrika..
    Men fy!! Bodde hon i Afrika alltså? Hoppas verkligen att sonen klarade sig. Stackars stackars dig och din sambo. Ta hand om varandra <3 Kramar i massor
  • Plopps80

Beklagar. Vad fruktansvärt.
  • Sunnza
    beklagar :/ 
  • moruri

I Nigeria. Vi som skulle få barn samtidigt. Hon sa till mig när jag var där i våras att hon verkligen inte ville föda där pga den dåliga sjukvården. Hon har en dotter på snart 2 år. Kan verkligen inte fatta att det är sant. Min sambo och hennes mamma dog när hon var 1 år. Och att nu hennes eget barn ska växa upp utan mamma. Nej fy fan, världen är så inte rättvis. Sitter med Ferdinand i famnen och bara gråter gråter.

• Sunnza

ni som har fött... hade ni diarré innan det börja förlossning ?

jag hade diarré igårnatt och massor förvärkar mage,ben,rygg.... men det går över efter flera timmar... 

Svar på tråden December bebis 2013