• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-12-26 19:49:25 följande:
    Droppade också mjölk i näsan på dottern när hon var täppt. Kanon!
    Coolt! Jag kanske ska testa det på mig själv, är svårt nässpraysberoende... 
  • moruri

Bröstmjölken löser upp snoret så det rinner ut lättare! Min lilla är också förkyld, men de blir lätt de när de är sprillans nya har jag hört!

• sarak

Blää, tycker inte om min efter graviditetenkropp. Bonusdottern tittade nyss på min mage och sa - Du är inte så jättetjock längre... Hmm, bara tjock alltså. Vägde 85 när jag blev inskriven på förlossningen. Morgonen efter förlossningen vägde jag 79... Trodde mer skulle försvinna direkt. Vet inte hur mycket jag väger nu, men det känns inte som jag gått ner något mer sen dess. Då helammar jag ändå och promenerar minst en timme om dagen + massa annan motion. 

Hade en liten hemorojd innan förlossningen. Den blev stor under förlossningen. Behandlade med suppar och salva och den gick ner på bara ett par dagar. Nu är det bara en skinnflik utan känsel kvar, men den känns å andra sidan som om den kommer bli kvar där för alltid. Ogillar. Nu, drygt 4 veckor efter förlossningen tror jag att jag har fått nya hemorojder invärtes. Är hård i magen, krystar, "något" kommer ut som man liksom måste stoppa tillbaka. Äckligt och läskigt. Ska köpa nya suppar i morgon och hoppas att detta "något" ska försvinna. 

Underlivet har jag inte vågat undersöka. Kände efter en gång när jag duschade, kändes svullet och "buligt" vid slidmynningen. Var så obehagligt så jag har inte vågat känna igen. Ibland känns det som om det ät något i mynningen som skaver och är på väg ut. Får för mig att livmodern är på väg ut. Törs inte känna efter. Blöder en hel del fortfarande.Har inte ont förutom skavet ibland när jag går. Längtar till efterkontrollen, men har inte tid förrens i februari Känner mig orolig att jag aldrig mer kommer känna mig bekväm i denna kropp

• Plopps80

Sarak var också beroende av nässpray förra gravven. Tog mig ur det med mkt möda och stort besvär. Du får testa med bröstmjölk

• FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-12-26 19:35:18 följande:

Sarak fortsätt med dropparna!! Det skadar inte! Magdroppsrna är jättebra jag ger de till Ludwig varje dag, sempers droppar. Goda bakterier han har sällan ont i magen ger det för att det är bra. Fattar inte heller folk som inte tar av bebisarna inne. Jag viker undan täcket och drar ner dragkedjan på overallen bara jag går in en snabbis på Ica!

Vi har också köpt hem magdroppar. Funkade bra på dottern. Självklart hade hon ont i magen ändå ibland men det går väl knappast att undvika...
  • MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2013-12-26 18:19:13 följande:
    Ni som har fått era bebisar och som samsover hela eller delar av natten.. Hur klär ni era bebisar och vad har de på sig för typ av filt/täcke? Läste nånstans att man ska klä dem så som man själv är klädd men jag sover i bara trosor och amningstopp + täcke. Lillfisan sover med pyjamas antingen med fot eller utan och isåfall strumpor på och sedan en bomullsfilt. Blev nu osäker på om det är för varmt?

pyjamas utan fötter/strumpor o under mitt täcke
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Då fortsätter jag med dropparna. Det var mest minifom jag var lite fundersam på. För några år sen var det en del skriverier ang konserveringsmedlet i dessa. Någon som vet om det är samma konserveringsmedel nu?

• MissKaos
    sarak skrev 2013-12-26 19:38:11 följande:
    Oj, det lät konstigt. På vilket sätt skulle bröstmjölk i näsan hjälpa? Hur får du in det där?  Det är kanske det min bebis försöker med, det kommer ibland så mycket mjölk i början när han ammar, så hinner han inte svälja och sätter i halsen och så brukar det komma en del genom näsan, haha...

bröstjölk funkar på allt (lite ironi) blöjexem täppt näsa torra läppar..

min nya bebis behöver mer på sig än isak gjorde.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jis

Vi kör med Sempers magdroppar, tycker de funkar bra på Stella. Fast hon har fortfarande ont i magen då å då. Drar upp benen och blir ledsen ska man testa Minifom? Eller?

Svar på tråden December bebis 2013