• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-12-27 11:38:38 följande:

I Nigeria. Vi som skulle få barn samtidigt. Hon sa till mig när jag var där i våras att hon verkligen inte ville föda där pga den dåliga sjukvården. Hon har en dotter på snart 2 år. Kan verkligen inte fatta att det är sant. Min sambo och hennes mamma dog när hon var 1 år. Och att nu hennes eget barn ska växa upp utan mamma. Nej fy fan, världen är så inte rättvis. Sitter med Ferdinand i famnen och bara gråter gråter.

Hemskt!!! Jag beklagar verkligen sorgen!
  • MissKaos

Så gräsligt. Kram.

moruri skrev 2013-12-27 11:38:38 följande:
    I Nigeria. Vi som skulle få barn samtidigt. Hon sa till mig när jag var där i våras att hon verkligen inte ville föda där pga den dåliga sjukvården. Hon har en dotter på snart 2 år. Kan verkligen inte fatta att det är sant. Min sambo och hennes mamma dog när hon var 1 år. Och att nu hennes eget barn ska växa upp utan mamma. Nej fy fan, världen är så inte rättvis. Sitter med Ferdinand i famnen och bara gråter gråter.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    moruri skrev 2013-12-27 11:28:47 följande:

Värsta av det värsta har hänt. Min sambos syster dog idag då hon skulle föda barn. Finns inga ord. Sorgen är så jäkla tung. Vet inte om deras son överlevde... Jävla piss afrika..

Usch vad hemskt. Jag beklagar verkligen sorgen. Så orättvist att alla inte ska kunna förlita sig på säker sjukvård
  • moruri

Pojken överlevde, hon förblödde efter förlossningen..

Vi ska verkligen vara så galet tacksamma att vi har såpass bra sjukvård här i Sverige! Ge extra mycket kärlek till era småttingar nu!

• FiaFunderar

De är bara 30-45 sekunder långa... Vet inte när vi ska åka in!! Det är bara 3 minuter emellan nu

• Repan
    moruri skrev 2013-12-27 13:48:51 följande:

Pojken överlevde, hon förblödde efter förlossningen..

Vi ska verkligen vara så galet tacksamma att vi har såpass bra sjukvård här i Sverige! Ge extra mycket kärlek till era småttingar nu!

Men gud :( beklagar det är ju helt ofattbart. Hur levde hon där? Det är ju helt sjukt. :(
  • Repan
    FiaFunderar skrev 2013-12-27 14:16:38 följande:

De är bara 30-45 sekunder långa... Vet inte när vi ska åka in!! Det är bara 3 minuter emellan nu

Ganska snart kanske? Vi åkte in ungefär där, var då öppen drygt 3 cm. Fick stanna ändå, (dröjde nån timme till 4cm o aktiv fas)
  • Sunnza
    FiaFunderar skrev 2013-12-27 13:45:03 följande:
    Här blir det nog bebis idag.
    Värkar sen kl 11. Nu kommer det med 3-6 minuters mellanrum
    lyckan till :D 
Svar på tråden December bebis 2013