• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-30 16:18:00 följande:

Hur känns din foglossning? Jag har ont i höfterna när jag promenerar. Har ont i korsryggen och blygdbenet också. Känner lixom att det är lite mjukt eller vad man ska säga. Otrevligt. Tänker mer och mer på vikten. Inte så men jag har ingenting att ta på mig! Allt är för litet. Har ingen lust att köpa dyra kläder heller i stor storlek när jag tänkt satsa på att gå ner mina 13 kg tills 1 juni.
    Jag hade ju svår foglossning så den känns ungefär likadant men möjligen lite lättare eftersom jag är 10 kg lättare! Värker som tusan kring svanskotan och även i blygdbenet. Men ryggmusklerna krampar inte dagligen längre iaf! Min mage stod så rakt ut att de inte orkade med på slutet.
  • Repan

Var på BVC idag.. Sonen vägde ju 4,6 vid födsel, tappade 300 g o sen upp till 4,4 på en vecka. Nu 14 dagar har han passerat födelsevikten med råge o väger 4,9 kg !

500 g på en vecka!

Jag håller på o få handledsinflammatiober eftersom han är så tung, funderar på o köpa stödgrejer i sportaffär...

• islandpeak

Repan: jag har oxå ont i handlederna! Är det såna "vanliga" skydd på tänker på, med en skena? Ska kolla på de... Lilla hönan vägde 4530 i fredags så hon har 200 g till födelsevikten men det är lite att bära runt på ;) ikväll, eller varje kväll, kommer hon endast till ro i famnen hos oss och äter heeela tiden.. Men det är ju bara en kort tid det är så så det är bara att följa med :)

• Förstaförsökaren26

Fortf på förlossning. Öppnat mig knappt 6cm å kräks som en gnu hela tiden. :S Men detta ska jag klara! :) tack för alla lyckönskningar dom stärker en! :)

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 23:44:13 följande:

Fortf på förlossning. Öppnat mig knappt 6cm å kräks som en gnu hela tiden. :S Men detta ska jag klara! :) tack för alla lyckönskningar dom stärker en! :)

När jag spydde sa dom att de va bra, ett tecken på att bebis är på god väg då den pressar mot nått där nere som gör en illamående! Så spy på Snart är bebis kommen!
  • Fjonkis

Våran lille Nils har nu efter 3 veckor ökat med 800g sedan han föddes och vuxit med 4 cm. Helt sjukt vad snabbt dom växer de små:)

• Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 23:44:13 följande:

Heja dig! Verkar som att jag gör sig lite sällskap idag. Började blöda vid 22igår sedan fick jag menssmärtor har inte kunnat sova och nu gick vattnet. Sjukt overkligt
  • Förstaförsökaren26

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

Stort grattis!! :) Hoppas att du och din familj mår bra.
  • Sunnza
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:
    grattis :D 
Svar på tråden December bebis 2013