• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

Grattis till flickan
  • Irlais

Bästa natten hittills! Lillen ville äta konstant igår kväll men efter amningen vid 12 så behövde jag bara vakna 3-3.30 och som vanligt vid 5.30 för amning och blöjbyte. Nu sover han fortfarande vid 9 :)

Min bebis somnar ju ofta när han äter eller är nöjd en liten stund sen vill äta igen, så det är riktigt skönt att jag lyckades amma honom precis tillräckligt länge under natten och slapp ta upp honom igen efter en stund när jag trott han var klar :)

• Nov13

Grattis till alla nya bebisar!

Angående rosa:

Mitt barn har inget rosa plagg. Dock en sån där sits man har i badbaljan.

Jag har en son.

Jag själv har vad jag snabbt kan komma på 20 rosa plagg. Så antagligen åtminstone 30 om jag skulle ta fram så jag ser allt.

Gott nytt år på er alla, vilket fantastiskt avslut på året/början på nya vi fått! :)

• MissKaos

Jag har en fontänbebis. Fem!! Pyjamaser gick det inatt. Förnatten är problemet verkar det som. Tur jag kkan ha henbe i både 50 och 56 och har massor av pyjamasar. Men stackars henne. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-12-31 09:50:48 följande:
    Jag har en fontänbebis. Fem!! Pyjamaser gick det inatt. Förnatten är problemet verkar det som. Tur jag kkan ha henbe i både 50 och 56 och har massor av pyjamasar. Men stackars henne. .
    Samma här. Spyr hela tiden, även när han sover. Vi vaknar indränkta i spyot känns det som. Flyttar runt oss i sängen o försöker hitta spyfri plats. Men han mår bra, går upp i vikt och vi har tvättmaskin, så det får gå!Nästan värst för mig, jag har inte så många amningsvänliga tröjor
  • Plopps80

I natt sov Ludwig rekord mellan 23-04. Sedan somna han om till 06 och därefter 09. Dock verkar han alltid ha magknip tidiga morgontimmarna Han knorrar, gnyr, gråter till och fiser och så håller det på i timmar. Undrar varför det är så!

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 10:32:50 följande:
    Tack snälla tuttiluttan! Här är en bild på min lilla Elise

Stort grattis till sötnosen
Svar på tråden December bebis 2013