• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-31 12:51:24 följande:

Tyvärr bajsar många bebisar så mycket. Det brukar lugna sig när bebisen uppnår sin födelsevikt. Ludwig bajsade 2 ggr/timme första veckorna. Nu har det lugnat sig. Dropparna är ju bra för magfloran även om de nog inte minskar bajsmängden. Däremot är den ju bra vid magknip. Ludde får dropparna i förebyggande syfte. Han har inte visat mkt magknip jo tidigt på morgonen stånkar han och gnäller men han sover ändå.
    Theodor har passerat sin födelsevikt med 300 gram redan... :/
  • Förstaförsökaren26

Första natten som familj avklarad, dock fortf på sjukhus! Ammat konstant sen kl 00:30 men det säger de här är bara bra då hon var överburen å behöver mat. Jag kan räkna timmarna av sömn på mina händer som jag fått sen i lördags men jag säger då det - Vilken kärlek å lycka man kan känna! Blir alldeles varm i själen när jag ser min lilla prinsessa!! Jag hoppas att ni alla hade en härlig nyårsafton!

• Plopps80
    Repan skrev 2013-12-31 23:04:38 följande:

Då lugnar det sig snart! Någon vecka kanske 9 dagar efter Ludwig var uppe i födelsevikt började det lugna ner sig. Det är dock olika beroende på vad jag äter också. Igår var bästa dagen hittills. Då bytte vi 3 bajsblöjor på hela dagen. I början bytte vi 2 i timmen! Så det finns hopp jag lovar
  • MariaOchNiklas

Gott nytt år alla fina mammor och blivande mammor ♥ hoppas på ett bra år med våra familjer och allt som hör till. Idag är lillan redan 14 dagar. Känns som jag alltid varit 2 barnsmor till mina prinsessor. Vad fort man vänjer sig

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MissKaos

Grattis!

Jag njuter av min bebis. Vill hon ska vara nyfödd jättelänge... sista gången för mig. Håller med Elsas storebror. . En till bebis. .. men det lär det inte bli! Vi är för gamla och eg är nog två barn lagom för oss.

Goldie skrev 2013-12-31 20:56:49 följande:
    Hej, har läst här men inte skrivit senaste dagarna, vår älskade son föddes den 28/12 kl 11.21. 3390 gram och 53 cm var han. Förlossningen var tuffare än den första, men då var den första förlossningen också väääldigt smidig. Denna tog lika lång tid som första gången, tio timmar, men med större del av tiden i aktivt värkarbete. Var okej fram tills jag var öppen nio-tio centimeter, då stod det still eftersom han inte ville tränga ned i bäckenet (vattnet hade inte gått ännu), så då tog jag lustgas sista timmen tills vattnet äntligen gick och han var ute på några krystvärkar. Några få stygn på blygdläpparna och inga komplikationer, så jag är jättenöjd och glad. Nu vet jag att jag inte behöver vara rädd för förlossningar som inte är lika enkla som den första, även denna blev en väldigt fin upplevelse så att säga. (Jag drömmer om att ha många barn så sannolikt kommer det ju fler förlossningar...)

Är så glad och lycklig just nu över vår gosse. Han äter konstant, sitter limmad vid bröstet, och jag trivs lustigt nog bra med det. Det verkar som att mina graviditeter blir väldigt tuffa för mig psykiskt, har fått grav.-depression båda gångerna, men efteråt lättar det verkligen typ direkt. (Så var det sist iaf, nu har det ju bara gått några dagar så självklart finns risken att jag blir mer nere sen, men det känns inte så). Är helt himla euforisk.

Grattis till alla era bebisar. Njut av dem (men njut också av att bebistiden bara är en liten del - är man inget fan av amningen och sömnbristen så blir de ju lustig nog bara roligare och roligare!)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ammade barn kan bajsa varje gång dom äter eller en gång var 10:e dag. Båda är lika normalt. Synd om er och bebisen.

Amningshjärna här. Lufta jo man kan rulla in dom i handduk och filt nalna. Risk för läckage men det luftar ok!

Repan skrev 2013-12-31 23:04:38 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sjalpremiär idag. Mkt nöjd bebis. Måste trsts nya selen i em..

• Plopps80

Här är en som inte kan vänta på att tiden ska gå lite. Är ingen bebismamma! Ammar gör jag för att jag måste. Visst njuter jag av min lille son han är ljuvlig. Men jag är mer för äldre barn. Vill ha rutiner och det finns inte med nyfödd de styr hela tillvaron med järnhand. Längtar till han sover 2 ggr/dag och lägger sig vid 19-20 på kvällen. När han äter annat än bara på mig, när han kan sitta upp i en stol, när man kan fresta med en majskrok eller smörgåskex. Runt 3- 4 månader kan man ju börja införa rutiner och det gillar jag. Här blir heller inga fler barn. Ibland kan jag få lite panik bara några sekunder eller så när jag tänker på att jag börjat om. Dottern är 5,5 år så stor och redig. Nu ska man gå igenom allt igen. År av sömnbrist, flera år av sjukstuga när han börjar på dagis, trotsperioder, ständigt passande. Men så tänker jag på allt kul man ska gå igenom också och hur lycklig jag är att han är här, älskar min lille bebis något vansinnigt!

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-01 04:39:30 följande:

Första natten som familj avklarad, dock fortf på sjukhus! Ammat konstant sen kl 00:30 men det säger de här är bara bra då hon var överburen å behöver mat. Jag kan räkna timmarna av sömn på mina händer som jag fått sen i lördags men jag säger då det - Vilken kärlek å lycka man kan känna! Blir alldeles varm i själen när jag ser min lilla prinsessa!! Jag hoppas att ni alla hade en härlig nyårsafton!

Fram tills igår hade jag sovit 12 timmar (på 4 dygn). Började gråta igår morse när svärmor frågade hur det var.

Lisen har gillat att amma nattetid och även haft magknip på nätterna. På dagarna sover och sover och sover hon.

Det är svårt att ta igen sig på dagarna när man har en 18 månaders också.

MEN inatt så blev det liiite bättre och jag fick sova 4 timmar i sträck!

Nu hoppas jag att det vänder och jag får lite mer och mer sömn ????

Grattis igen till den lilla och hoppas ni får komma hem snart Tänk vilken underbar början på år 2014 vi får <3
  • Förstaförsökaren26

Fiafunderar - Jag beundrar er som har barn sen tidigare! Ni har ju en till som oxå måste få tid å kärlek! Inte alltid lätt att räcka till! För en annan känns det "lättare" då jag "bara" har sessan att tänka på!

Jag håller tummarna att det vänder snart för er å du får sova mer så du orkar mer!! Grattis själv till ert mirakel!! :) ja 2014 kommer bli ett underbart år!! :)

Svar på tråden December bebis 2013