• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sunnza
    MissKaos skrev 2013-12-31 15:16:03 följande:
    Stolt storebror!

aww vad sött dom är :) 

• MARlA
    Cornelia 084 skrev 2013-12-31 12:40:29 följande:
    Stort grattis till de nykomna bebisarna och ett gott nytt år till er alla!
    Är det ngn som fortfarande går i väntans tider av oss? :)

Angående rosa kläder:
    1. Sonen har kanske 2 par rosa tröjor och nåt par kalsonger. Dottern har väldigt mycket rosa, kanske hälften av hennes kläder har ngt inslag av rosa.
    2. Har en son sedan tidigare på 3.5 år och nu även en dotter då.
    3. Jag har några tunikor och ett par koftor som är rosa. Mannen har någon rosa piké och även t-shirts.

Bf+2, jag väntar och kan nog få göra det ett tag till :)
  • Repan

Tack för alla tips! Det är kallt här med men vi luftar lite varje blöjbyte o ett tag i handduk förut idag. Men han kissar varje gång blöjan åker av, jobbigt :) Vi har olja i vattnet, sen bröstmjölk o sen blåser vi torrt. Sen purelan på själva såret o nu har det vänt lite.

Men han pruttar ut en tesked bajsvatten var tionde minut eller så :( lite mer sällan nu. Han kissar o ammar så det är ju bra.

• Plopps80

Här har vi klarat oss från röd rumpa. Jag byter ändå inte blöja på natten. Ludwig brukar bajsa tidigt på morgonen och då sover han så vi byter när vi går upp. Tvättar med vatten och luftar några minuter smörjer med bepanthen. Gott nytt år!!!

• Goldie

Hej, har läst här men inte skrivit senaste dagarna, vår älskade son föddes den 28/12 kl 11.21. 3390 gram och 53 cm var han. Förlossningen var tuffare än den första, men då var den första förlossningen också väääldigt smidig. Denna tog lika lång tid som första gången, tio timmar, men med större del av tiden i aktivt värkarbete. Var okej fram tills jag var öppen nio-tio centimeter, då stod det still eftersom han inte ville tränga ned i bäckenet (vattnet hade inte gått ännu), så då tog jag lustgas sista timmen tills vattnet äntligen gick och han var ute på några krystvärkar. Några få stygn på blygdläpparna och inga komplikationer, så jag är jättenöjd och glad. Nu vet jag att jag inte behöver vara rädd för förlossningar som inte är lika enkla som den första, även denna blev en väldigt fin upplevelse så att säga. (Jag drömmer om att ha många barn så sannolikt kommer det ju fler förlossningar...)

Är så glad och lycklig just nu över vår gosse. Han äter konstant, sitter limmad vid bröstet, och jag trivs lustigt nog bra med det. Det verkar som att mina graviditeter blir väldigt tuffa för mig psykiskt, har fått grav.-depression båda gångerna, men efteråt lättar det verkligen typ direkt. (Så var det sist iaf, nu har det ju bara gått några dagar så självklart finns risken att jag blir mer nere sen, men det känns inte så). Är helt himla euforisk.

Grattis till alla era bebisar. Njut av dem (men njut också av att bebistiden bara är en liten del - är man inget fan av amningen och sömnbristen så blir de ju lustig nog bara roligare och roligare!)

• Sunnza
    Goldie skrev 2013-12-31 20:56:49 följande:
    Hej, har läst här men inte skrivit senaste dagarna, vår älskade son föddes den 28/12 kl 11.21. 3390 gram och 53 cm var han. Förlossningen var tuffare än den första, men då var den första förlossningen också väääldigt smidig. Denna tog lika lång tid som första gången, tio timmar, men med större del av tiden i aktivt värkarbete. Var okej fram tills jag var öppen nio-tio centimeter, då stod det still eftersom han inte ville tränga ned i bäckenet (vattnet hade inte gått ännu), så då tog jag lustgas sista timmen tills vattnet äntligen gick och han var ute på några krystvärkar. Några få stygn på blygdläpparna och inga komplikationer, så jag är jättenöjd och glad. Nu vet jag att jag inte behöver vara rädd för förlossningar som inte är lika enkla som den första, även denna blev en väldigt fin upplevelse så att säga. (Jag drömmer om att ha många barn så sannolikt kommer det ju fler förlossningar..
    Är så glad och lycklig just nu över vår gosse. Han äter konstant, sitter limmad vid bröstet, och jag trivs lustigt nog bra med det. Det verkar som att mina graviditeter blir väldigt tuffa för mig psykiskt, har fått grav.-depression båda gångerna, men efteråt lättar det verkligen typ direkt. (Så var det sist iaf, nu har det ju bara gått några dagar så självklart finns risken att jag blir mer nere sen, men det känns inte så). Är helt himla euforisk.

Grattis till alla era bebisar. Njut av dem (men njut också av att bebistiden bara är en liten del - är man inget fan av amningen och sömnbristen så blir de ju lustig nog bara roligare och roligare!)
    grattis :) och gott nytt år
  • MariaOchNiklas

Grattis så himla mycket låter ungefär som min fl. Fast min tog "bara" 2 timmar från värkar tills hon var ute. Lite för fort för min smak hann knappt med att fatta vad som hände. Men är glad jag hann in till fl iaf och inte behövde föda i bilen iaf.

Felinne skrev 2013-12-31 12:18:29 följande:
    Nu är han här! Gick lite väl fort bara. Det tog 45min från det att min man ringde SOS till att han var ute. Så typ totalt 3 timmar från vattenavgång till värkar till kraftiga värkar till bebis. Vi är fortfarande lite i chocktillstånd över vår nyårskaramell. Men oj vad häftigt!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
Svar på tråden December bebis 2013