• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Ingrid har oxå sovit bra i natt!! Somna 00 och sov till 05. Amning, bajsblöja och mer amning somnade 06 igen och sov till 09.30!! Nu sover hon igen :)

Underbara bäbisar vi har allihop!

• MissKaos

2nattlinnen. Skulle behöva det dubbla...

Jag har en stor handduk som draglakan i sängen. Plastad frotté under lakanet.

Om vi matar dom mef choklad idak har vi ksnsle chokladfontän ikväll?

sarak skrev 2013-12-31 10:00:05 följande:
    Samma här. Spyr hela tiden, även när han sover. Vi vaknar indränkta i spyot känns det som. Flyttar runt oss i sängen o försöker hitta spyfri plats. Men han mår bra, går upp i vikt och vi har tvättmaskin, så det får gå!Nästan värst för mig, jag har inte så många amningsvänliga tröjor

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Bebis har nu litet sår i en röd rumpa :( vi ska köpa semperdroppar o hoppas han ska bajsa färre gånger. Nu bajsar han 3-4 ggr PER NATT. Det är så synd om honom :(

• Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

Grattis! Det går inte alltid som man tänkt sig, vi fick avsluta med sugklocka, men så länge bebis kommer o mår bra är det så härligt! :) stort grattis!
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-30 22:21:23 följande:

Repan: jag har oxå ont i handlederna! Är det såna "vanliga" skydd på tänker på, med en skena? Ska kolla på de... Lilla hönan vägde 4530 i fredags så hon har 200 g till födelsevikten men det är lite att bära runt på ;) ikväll, eller varje kväll, kommer hon endast till ro i famnen hos oss och äter heeela tiden.. Men det är ju bara en kort tid det är så så det är bara att följa med :)

Ja precis ! Känns stukade i vissa lägen :/ min lilla fis väger nu nästan 5 kg, 14 dagar gammal.
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 10:32:50 följande:
    Tack snälla tuttiluttan! Här är en bild på min lilla Elise
    Åh vad söt! Grattis!!
  • Felinne

Nu är han här! Gick lite väl fort bara. Det tog 45min från det att min man ringde SOS till att han var ute. Så typ totalt 3 timmar från vattenavgång till värkar till kraftiga värkar till bebis. Vi är fortfarande lite i chocktillstånd över vår nyårskaramell. Men oj vad häftigt!

• MissKaos

Wow! Rallylevrans! Han du in eller blev drt i ambulansen?

Grattis!

Felinne skrev 2013-12-31 12:18:29 följande:
    Nu är han här! Gick lite väl fort bara. Det tog 45min från det att min man ringde SOS till att han var ute. Så typ totalt 3 timmar från vattenavgång till värkar till kraftiga värkar till bebis. Vi är fortfarande lite i chocktillstånd över vår nyårskaramell. Men oj vad häftigt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vissa bsjsar varjr gång dom äter. Tror inte dropparna kommer minska frekvensen. Vad tvättar ni med? Testat rapsolja eller solrosolja. Inotyol är brs stt smörja med jag brukar ordinera det till äldre med blöja deras hud är med sådär ömtålig! Min son vsr oerhört känslig så rapsoljan vat det enda han tålde. Våtservetter -omedelbart utslag!

Stsckars liten

Repan skrev 2013-12-31 11:40:57 följande:
    Bebis har nu litet sår i en röd rumpa :( vi ska köpa semperdroppar o hoppas han ska bajsa färre gånger. Nu bajsar han 3-4 ggr PER NATT. Det är så synd om honom :(

Svar på tråden December bebis 2013