• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Jag gick ner 27 kilo mellan barnen med hjälp av Itrim, höll vikten ett år tills jag blev gravld igen. Gick upp 21 kilo denna graviditet, gick ner 15 på engång, sen nu över jul har jag gått upp 2-3 kilo, så nu efter nyår blir det nya tag! Träning och bra mat ska få ner mig till 67 kilo igen!

Ang rosa, jag har köpt massa rosa (och andra färger) kläder till Stella, det är roligt att få köpa det. Idag har hon denna fina färgglada bodyn på sig!

• Förstaförsökaren26

Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)

• islandpeak

1. Ganska många rosa plagg, både pojkarna och flickan.

2. Fick en dotter nu, har två pojkar sedan innan.

3. Jag har en hel del rosa plagg och då är jag inte särskilt flickig, snarare tvärtom.

Jag älskar rosa! Framför allt gammalrosa som finns mkt i Newbiekollektionen. Kommer med all säkerhet köpa massa rosa kläder för att det är fint och utan att lägga någon värdering i det. Efter två pojkar som det dessutom finns väldigt mkt tråkiga kläder till, är det kul att köpa flickkläder, finns ju ett mkt större utbud. Till pojkarna köper jag aldrig superhjältekläder mm för jag tycker det är fult, lika lite kommer jag köpa hello Kitty till dottern, av samma anledning :)

• Plopps80

Hatar hello Kitty över allt annat. Men dottern har varit av en annan åsikt. Allt handlade om hello Kitty ett tag så jag fick snällt köpa lite kläder med eländet för att göra henne glad. Det värsta jag gjorde var att köpa hello Kitty filmen. Den skulle jag inte ge min värsta ovänn. Pipiga röster allmänt fruktansvärd Nu är dottern ur hello Kitty nu är det Barbie som gäller. Och monster high. Bättre än hello Kitty.

• Repan
    Felinne skrev 2013-12-30 08:10:55 följande:

God morgon. Så här i slutspurten roar jag mig med att läsa "Rosa - den farliga färgen" (ska snart börja på "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2" bara min man blir klar med den någon gång) och tänkte göra en liten totalt ovetenskaplig undersökning här om ni vill hjälpa mig.

1. Hur många rosa plagg har ditt barn?
    2. Har du/väntar du en pojke eller flicka?
    3. Hur många rosa plagg har du själv?

Hoppas ni får en skön dag. I eftermiddag ska vi till barnmorskan och kolla hur vår lilla skatt mår bra därinne (BF+9 idag!). Jag har förresten börjat räkna timmarna till tolvslaget nu - känns inte helt rimligt...

1. Helt rosa? Typ 2. Annars kanske 4-5. Jag har aldrig gillat rosa.

2. Pojke

3. Två tre
  • Plopps80

1. Alla min dotters kläder är rosa i stort sett. Säg 20 rosa plagg. 2. Har flicka och pojke pojken har inga rosa kläder. 3. Jag älskar rosa men passar inte i den färgen så jag äger inga rosa kläder. Jo en knallrosa väska.

• Repan

Jag har 3-4 kg kvar till vad jag vägde före vi plussade, jätteskönt för ryggen. Gick upp 12-13 kg nånting.

Magen drar ihop sig bra, hoppas huden hänger med. Men tänker rätt lite på detta, födde för 14 dagar sedan liksom... Tänker på att läka stygn och foglossning.

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 14:27:44 följande:

Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)

Yiiiihaaa!

Jag sa ju det!! Kom igen nu och Lycka till!
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-12-30 16:13:06 följande:
    Jag har 3-4 kg kvar till vad jag vägde före vi plussade, jätteskönt för ryggen. Gick upp 12-13 kg nånting. Magen drar ihop sig bra, hoppas huden hänger med. Men tänker rätt lite på detta, födde för 14 dagar sedan liksom... Tänker på att läka stygn och foglossning.

Hur känns din foglossning? Jag har ont i höfterna när jag promenerar. Har ont i korsryggen och blygdbenet också. Känner lixom att det är lite mjukt eller vad man ska säga. Otrevligt. Tänker mer och mer på vikten. Inte så men jag har ingenting att ta på mig! Allt är för litet. Har ingen lust att köpa dyra kläder heller i stor storlek när jag tänkt satsa på att gå ner mina 13 kg tills 1 juni.
Svar på tråden December bebis 2013