• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Stort grattis till de nykomna bebisarna och ett gott nytt år till er alla!

Är det ngn som fortfarande går i väntans tider av oss? :)

Angående rosa kläder:

1. Sonen har kanske 2 par rosa tröjor och nåt par kalsonger. Dottern har väldigt mycket rosa, kanske hälften av hennes kläder har ngt inslag av rosa.

2. Har en son sedan tidigare på 3.5 år och nu även en dotter då.

3. Jag har några tunikor och ett par koftor som är rosa. Mannen har någon rosa piké och även t-shirts.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-12-31 11:40:57 följande:
    Bebis har nu litet sår i en röd rumpa :( vi ska köpa semperdroppar o hoppas han ska bajsa färre gånger. Nu bajsar han 3-4 ggr PER NATT. Det är så synd om honom :(

Tyvärr bajsar många bebisar så mycket. Det brukar lugna sig när bebisen uppnår sin födelsevikt. Ludwig bajsade 2 ggr/timme första veckorna. Nu har det lugnat sig. Dropparna är ju bra för magfloran även om de nog inte minskar bajsmängden. Däremot är den ju bra vid magknip. Ludde får dropparna i förebyggande syfte. Han har inte visat mkt magknip jo tidigt på morgonen stånkar han och gnäller men han sover ändå.
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-31 07:15:38 följande:

Härligt felinne!!! Vår prinsessa föddes 3:32 via kejsarsnitt. Efter 28 tim av extrema värkar å ingen öppning alls fick vi ge upp. Hon är så underbar vår lilla snutta!! Har varit ett tufft dygn men så värt det!!

Åh grattis till er !!!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-31 12:39:05 följande:

Vissa bsjsar varjr gång dom äter. Tror inte dropparna kommer minska frekvensen. Vad tvättar ni med? Testat rapsolja eller solrosolja. Inotyol är brs stt smörja med jag brukar ordinera det till äldre med blöja deras hud är med sådär ömtålig! Min son vsr oerhört känslig så rapsoljan vat det enda han tålde. Våtservetter -omedelbart utslag!

Stsckars liten smile4.gif

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Endast vatten o sen salva efteråt, vi ska köpa en ny zink. Inotyol var värdelöst! Så fet att vi inte fick bort bajset o det blev bajssalva av det hela :( ska göra en fet vatten/oljemix o tvätta med.
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-12-31 12:35:10 följande:

Wow! Rallylevrans! Han du in eller blev drt i ambulansen?

Grattis!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Vi hann tack och lov av ambulansen och jag hann provsmaka lustgasen innan han kom. Men inte mycket mer. Sedan blev det direkt till operationen för min del medan min man och vår son (sjukt att äntligen kunna skriva det!) fick bekanta sig.

Så förutom att vi har en frisk pojke så var det inget annat som blev som vi hoppats på. Men det gick ju (förhållandevis) bra det också :)
  • sarak
    Repan skrev 2013-12-31 13:02:51 följande:
    Endast vatten o sen salva efteråt, vi ska köpa en ny zink. Inotyol var värdelöst! Så fet att vi inte fick bort bajset o det blev bajssalva av det hela :( ska göra en fet vatten/oljemix o tvätta med.
    Testat bröstmjölk? Jag pumpar ut lite varje morgon och har vid skötbordet till diverse hudirritationer.
  • sarak
    Sedan är det ju bra att lufta också förstås. Men jag tycker det är svårt. Rasmus brukar få ligga lite på sängen utan blöja med plastad frotte under sig. Men vi har inte mer än 20 grader hemma och han börjar ju snabbt huttra Hur gör ni andra?
  • MissKaos

Zink går inte bort. Bröstmjölk? Bephenthan? Det har kommit en ny i en vit tub som är bra. Minns onte namnet. Lite olja i tvätyvattnet är värt att testa!

Föresten. . Elsa fick kläder i julklapp av mon moster. En body m traktorer och en med hjärtsn. Fina båda två. En mysig retro heldress. Och en body med insekyer spm ser ut som fästingar.. är jag hemsk om jag stoppar den längst in i garderoben och glömmrr den där? Min stora fick borrelia som sexmånaders så den gav mig kryp. Och hade ni tagit pä ett plagg med fästingar på? (Är säkert skalbaggar men ieuu kryp)

• MissKaos

Hon fryser. Går inte lufta.

.

sarak skrev 2013-12-31 14:28:19 följande:
    Sedan är det ju bra att lufta också förstås. Men jag tycker det är svårt. Rasmus brukar få ligga lite på sängen utan blöja med plastad frotte under sig. Men vi har inte mer än 20 grader hemma och han börjar ju snabbt huttra Hur gör ni andra?

• MissKaos
    Stolt storebror!
Svar på tråden December bebis 2013