• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag hatar det men är stressad över vikten!

Jag gick ner 8 kilo direkt efter förlossningen (hon är snart 3 dygn) och nu står jag still.

Jag vill gärna gå ner 17 kilo till.

Jag fattar inte varför jag ska stressa över det redan nu. Förra gången gick jag ner 20 av 24 kilo på 8 veckor och det är ju heeelt okej egentligen...

• MissKaos

Tack! Synd inte jeansen håller med! Med den magen jag hade såg kag mog smalre ut än jag var

Plopps80 skrev 2013-12-30 13:20:32 följande:
    Du såg skitsnygg ut som höggravid. Smal som en liten pinne miss k.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 14:27:44 följande:
    Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)
    Spännande. Lycka till
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-30 16:07:30 följande:
    Hatar hello Kitty över allt annat. Men dottern har varit av en annan åsikt. Allt handlade om hello Kitty ett tag så jag fick snällt köpa lite kläder med eländet för att göra

henne glad. Det värsta jag gjorde var att köpa hello Kitty filmen. Den skulle jag inte ge min värsta ovänn. Pipiga röster allmänt fruktansvärd Nu är dottern ur hello Kitty nu är det Barbie som gäller. Och monster high. Bättre än hello Kitty.

Hallo Kitty hrj hon tyckr omdig...vidrigt. vi hat med filmer med henne. HK klädet är ute nu iaf
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)

EDA va oxå min bästa vän

Lycka nu till, heja heja
  • MissKaos

Härligt! Lycka till.. hoppas det redan är klart

• Tuttiluttan

Idag va vi på första BVC besöket, lilla Alma hade gått upp 260g, fick tummen upp

Kändes skönt o prata med bm ang ersättning, har känt mig så ledsen för att min bröstmjölk ännu inte runnit till. Hon sa att de va helt okej o ge ersättning som tillägg och att jag absolut inte va ensam om detta!

Visst, detta visste jag ju sen innan men ändå skönt o få ok av henne

Ang vikten så har jag änsålänge gått ner 10kg av mina 16 gravidkilo, idag är de 8dagar sen förlossningen så jag är nöjd!

Vi har ngr enstaka rosa plagg, kanske 5-6st av allt de vi har i klädväg! De flesta har vi fått i present!

Hoppas allt är bra med er alla

• IdaJ

Lycka till!! :)
  • Sunnza
    lyckan till =) 
  • MariaOchNiklas

Har varit på bvc och vägt dottern. Nu har hon gått upp 32 gr över födelsevikt efter 12 dagar. Ang min vikt så vägde jag samma 2 dagar efter fl som precis innan jag skulle föda. Men har nu börjat gå ner sakta men säkert. Är knappt 4 kg kvar till innan jag vart gravid. Men hade bara gått upp 11 kg. Men magen är ju slapp och hänger precis som den ska efter en graviditet

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
Svar på tråden December bebis 2013