• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Islandpeak: usch, är den lilla också krasslig? Hur mådde hon när ni bestämde er för att åka in?

Ringde vårdcentralen i förmiddags för att rådfråga och sjuksköterskan jag fick prata med menade på att så länge Maya inte har feber och mer besvärlig andning samt äter som vanligt så kan vi avvakta. Skulle fortsätta ge koksaltslösning samt låta hennes huvud ligga upphöjt.

Skönt att höra att det inte är ngt RS-år i år, även om det inte är ngn garanti. Bor även en bra bit ifrån Sthlm :)

• MissKaos

Vi bor i kviberg. Ca 10min mef vagnen från centralen. P plats finns gott om.

Eller hos Repan! Vilket som. Hemma hos ngn är bra för infektionsrisken ja!

Repan skrev 2014-01-21 13:24:28 följande:
    Vore kanske lugnast om det går men jag har ju inga så det får vara upp till er såklart :) vet inte var ni bor men om ni vill vara i hemmamiljö/kräksjukan bryter ut eller så så kan jag erbjuda hos oss. Vi bor centralt o har kaffemaskin iaf! Haha :)

Annats kan jag inte alls vilka ställen som är smidiga o har allt faktiskt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ses vi här lan jag bjuda ett par bebisar med tillhörandr mammor till ;')

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ja men ska vi ta hos dig då miss k? Så kan ni komma hit nästa gång eller hos repan. Kul att ses IRL. När ska vi ta det?

• MissKaos

Vecka 6? Onsdag?

• Plopps80

Japp det passar perfekt. Grejen är att dottern går på dagis 9-14 tis-tors. Är sonen hemma eller är han på dagis? Hon kan ju bli ledig den dagen om de stora ska leka. Annars måste jag åka så jag kan hämta henne senast 14. Lite segt.

• islandpeak

Vi åkte in när hon började få feber då var hon även slö och jätteledsen. Vi kände inte igen henne, hon vaknade liksom inte till ordentligt och sa inte till att hon ville äta, enda hon gjorde var att gråta och absolut inte ligga själv i tex vagnen.

• MissKaos

Han är ledig tisdagar. Så om dom ska leka tar vi tisdagen istället!

Plopps80 skrev 2014-01-21 15:31:21 följande:
    Japp det passar perfekt. Grejen är att dottern går på dagis 9-14 tis-tors. Är sonen hemma eller är han på dagis? Hon kan ju bli ledig den dagen om de stora ska leka. Annars måste jag åka så jag kan hämta henne senast 14. Lite segt.

• MissKaos

Vi har födelsedagskalas på helgen där. Lär behöva röja måndagen. .

• MissKaos

Låtet bara så läskigt

islandpeak skrev 2014-01-21 15:50:54 följande:
    Vi åkte in när hon började få feber då var hon även slö och jätteledsen. Vi kände inte igen henne, hon vaknade liksom inte till ordentligt och sa inte till att hon ville äta, enda hon gjorde var att gråta och absolut inte ligga själv i tex vagnen.

Svar på tråden December bebis 2013