• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Försökte natta Ludwig i sin säng igår. Han var jättetrött men kom inte till ro i sängen. Mannen gick 5 min med honom så somnade han för natten och la ner honom i sängen. Han sov till 24 och sedan efter amning till 01:30 och sen ville han bara amma och amma och amma. Låg bredvid mig och fäktade och sparkade och knorrade. Vet inte hur många ggr jag ammade fram till kl 07;30. Då somna han och sov en timme. Sen gick vi upp. Är helt döööd av trötthet. Åt choklad i helgen så antar att det var de som straffade sig. Är ju bortskämd med att han sover rätt bra.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 20:52:54 följande:
    Plopps80- va mysigt att ni fick lite egentid! Både för henne och för dej!!

Ja det känns bra. Svårt att få tiden att räcka till.
  • MissKaos

Igår lät Elsa gräsligt. Lät dom hon inte fick luft eller hadr ngt i luftvägarna. Panik var påväg att åka in då började hon skrika som vid magknip. Efter 20min somnade hon och lät bättre. Som om det lossnade vad det ni var. Skrikandes barn får luft iaf.. hon sov 25min åt sov 25min åt sen fick hon ligga hos mig och med några matpauser sover hon ännu..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-01-20 10:33:06 följande:
    Igår lät Elsa gräsligt. Lät dom hon inte fick luft eller hadr ngt i luftvägarna. Panik var påväg att åka in då började hon skrika som vid magknip. Efter 20min somnade hon och lät bättre. Som om det lossnade vad det ni var. Skrikandes barn får luft iaf.. hon sov 25min åt sov 25min åt sen fick hon ligga hos mig och med några matpauser sover hon ännu..
    Fy vad läskigt!! Skönt att det gick bra. Är det bättre med koliken?
  • MissKaos

Ja minifom verkar hjälpa bra *peppar peppar*

Skitläskigt. Blev hysteriskt. Blrjadr ringa sjukvårdsupplysn och kolla så det är ös som gäller. Började kolla färgen i nagelbädden etc. Pratat bvc som med tror hon skrek upp slemmet. .

sarak skrev 2014-01-20 11:35:26 följande:
    Fy vad läskigt!! Skönt att det gick bra. Är det bättre med koliken?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Här tycker vi också att minifom fungerar - gaserna kommerliksom ut snabbare.

• MissKaos

Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul..

Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?

Repan skrev 2014-01-20 18:46:34 följande:
    Här tycker vi också att minifom fungerar - gaserna kommerliksom ut snabbare.

• Jis

Minifom funkar här med, från 2 timmars kvälls gråt/skrik till max 30 min! Hurra.

• IdaJ

Miniform funkar jättebra här med! Testade att inte ta det i två dagar för att se om det verkligen behövdes, men det gör det! Köpte även sempers droppar idag. Någon som vet om man kan ta båda? :)

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:14:33 följande:
    Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul.. Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag är på.
Svar på tråden December bebis 2013