• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    IdaJ skrev 2014-01-20 20:33:08 följande:

Miniform funkar jättebra här med! Testade att inte ta det i två dagar för att se om det verkligen behövdes, men det gör det! Köpte även sempers droppar idag. Någon som vet om man kan ta båda? :)

Vi tar båda o det fungerar fint :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:14:33 följande:

Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul..

Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja :)
  • IdaJ
    Repan skrev 2014-01-20 21:07:00 följande:
    Vi tar båda o det fungerar fint :)
    Okej vad bra! Tack för svaret :)
  • Repan

Ni som har bebisar m torsk o ammar - tänk på o behandla om det inte går bort fort. Här har jag nu svamp i bröstvårtorna o möjligen även inne i brösten.

Läste om torsk på 1177 men det stod bara att det går över ofta av sig självt. Men när jag senare läste om bröstproblem vid amning (eller nåt sånt) stod det att det är vanligt att man kan få svamp på brösten av bebisen... Suck. Kunde väl stått i avsnittet om torsk så hade det inte behövt bli så här...

• sarak
    Repan skrev 2014-01-21 04:27:00 följande:
    Ni som har bebisar m torsk o ammar - tänk på o behandla om det inte går bort fort. Här har jag nu svamp i bröstvårtorna o möjligen även inne i brösten.

Läste om torsk på 1177 men det stod bara att det går över ofta av sig självt. Men när jag senare läste om bröstproblem vid amning (eller nåt sånt) stod det att det är vanligt att man kan få svamp på brösten av bebisen... Suck. Kunde väl stått i avsnittet om torsk så hade det inte behövt bli så här...
    Tack för varningen. Har inte torsk ännu, men det kan ju komma. Läste om det nu på 1177, stackars dig, låter väldigt obehagligt (vet ju själv hur sjukt mycket det kan klia och ont det kan göra med fot- och underlivssvamp). Hoppas duhar fått bra behandling och blir av med det snabbt!
  • Plopps80

Tror Ludde hade torsk förut. Tungan var väldigt vit med en tjock beläggning. Det brände i brösten efter amning. Glömde fråga varje gång på BVC och plötsligt var det borta. Lite vitt på tungan har han men det är normalt.

• Cornelia 084

Maya har åkt på en förkylning.. Känns inte alls kul :/ Hon är täppt i näsan och i natt hade hon även slem i hals/näsa som gjorde det svårt för henne att andas. Ger koksaltskösning i näsan och ammar den direkt efter, det hjälper ett tag. Hon har ingen feber och har god aptit. Hon blir dock frustrerad när hon ska ta i vid exempelvis bajsning.

Är orolig för RS och undrar vad man ska vara vaksam på när en sån här liten är förkyld?

• MissKaos

I brösten kan det bli besvärligtm tyvärr

Så länge det är utanåå är det lättare men i är inte kul. Kolla med läkare. . Mycostatin? Att tänka på med är att man har tagit bort bikarbonat ut vischy så det är meningslöst att pensla med. Gjordes för mångs år sedan m

Repan skrev 2014-01-21 04:27:00 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Ahh blir tokig - varför började jag med amningsnapp(?) lillan vägrar att ta bröstet utan napp.. Kan man ändå amma vidare med napp?! Alla är så negativa till nappen så därför undrar jag.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-01-20 20:58:19 följande:
    Jag är på.

Repan skrev 2014-01-20 21:34:41 följande:
    Ja :)

Hemmateäff eller på byn?
Svar på tråden December bebis 2013