• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Min sambos farfar gick bort tidigt imorse, och då han tsm med annan släkt bor i Serbien så ska han begravas redan imorgon. Min sambo flyger eventuellt ner ikväll och blir borta till Onsdag.. Alltså blir jag själv med Maya och storebror samt hund :/ Nu tänker jag ännu mer på Moruri och att jag inte ska klaga!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-23 14:01:57 följande:
    med sugen på villervalla.. har dock mkt i 62.. börjar använda vissa saker redan nu. hon är bara57,5 m men vissa saker funkar. om det är uppviksmuiddar typ. sur på ett set jag köpte från mee too i 62, det är lagom nu? pyttelitet i strl mao! inset att flickavd ofta har mindre strl. jag trodde 56cm var 56 cm men icke!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vi kanske kan ta oss en sväng dit någon dag? Och en fika kanske. Köpte bara en body och ett par byxor skulle kunnat köpa mer kan man ju säga
  • MissKaos

Gärna!

Fyllt Almenackan väl närmsta 14dgr bara. Sonen fyller fem så släktkalas barnkalas.. och bvc och till jobbet o visa liten... men sen, , gärna!

Plopps80 skrev 2014-01-23 14:21:13 följande:
    Vi kanske kan ta oss en sväng dit någon dag? Och en fika kanske. Köpte bara en body och ett par byxor skulle kunnat köpa mer kan man ju säga

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

När får man börja träna enligt hennes bok? Har önskat mig den när jag fyller år till veckan. Ska även på återkoll hos bm nästa vecka. Har då gått 6 veckor sedan fl.

sarak skrev 2014-01-23 12:12:24 följande:
    Olga tar död på mig! Träningsvärken från helvetet! Kan inte gå nerför trappan ordentligt utan får småhoppa. Skitkul med en bebis i famnen. Tog en långpromenad på morgonen i hopp om att musklerna skulle mjukna lite, men nej... Ska nog ta en alvedon och gå och lägga mig igen med min son. Han bara sover och sover, säkert 20 timmar om dygnet, resterande tid antingen äter eller skiter han. Snacka om att ha det bra! Avis!!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2014-01-23 09:32:19 följande:

Fia exakt den bilden är med i min bok. smile1.gif kul där vecka 15-20... Inte mkt soliga veckor mest åska. smile1.gif

Usch ja!!!
  • sarak
    MariaOchNiklas skrev 2014-01-23 15:49:52 följande:
    När får man börja träna enligt hennes bok? Har önskat mig den när jag fyller år till veckan. Ska även på återkoll hos bm nästa vecka. Har då gått 6 veckor sedan fl.
    Det är det som är så bra, att första övningarna kan du börja med direkt efter förlossningen.Så det är bara att köra. Gillar att det är uppdelat i perioder, så det blir tuffare och tuffare. Sedan står det vad du ska göra dag för dag. Jag har följt schemat nu i tre veckor, inte missat en gång, igår belönade jag mig själv med nya träningsgrejer. Hoppade även till period 2, därav den sjuka träningsvärken idag!
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-01-23 13:07:42 följande:
    Är det mammaträning?
    Promenad här. Gick hem igen. Fy f-n vad kallt!! Ser fram emot att börja träna efter efterkontrollen får det bli mammacore på friskis..
    Könde av bakfogen lite nör jag gick idag. Gick till bvc igår ca 45min raskt kanske det som känns idag?
    Ja. Kan verkligen rekommenderas, så här långt är det både roligt, motiverande och känns som det ger bra effekt!
    www.adlibris.com/se/bok/traning-for-nyblivna-mammor-9789173630542
  • FiaFunderar

Min lilla tös hade bara gått upp 50 gram på 9 dagar... Blir orolig faktiskt.

Jag är van vid en unge som går upp 250-300gram i veckan typ. Därför känns det konstigt och oroligt att den här går upp så lite.

• moruri

Cornelia: äsch, du har ju hund också! Tufft! Men det går! :)

Jag försöker fylla mina dagar så det ska gå snabbt. idag var jag på ett köpcenter, Ferdinand fyller 1 år imorgon så han fick coola kläder och kepa! Så söt!! Douglas fick också ett nytt set. Sedan Willys, hade en smockfull barnvagn! Douglas sov heeela tiden (3-4timmar) undra om han kommer vilja sova nu snart igen..

• MissKaos

Elsas öga kladdar. Lite har jag sett innan mennu är det mer. Dock ingen svullnad eller rött. Ser ddet inte bättre ut imorgon måste bvc kolla på det. Hoppas hon har tid och kan förskriva droppar om det behövs. Hoppas dey är bättre imorgon! Efter förkylningen säkert. Inte kul i vilket fall som! Man blir ju spattig när det är ngt med en så liten...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013